Шуслеровите соли помагат за намаляване на стреса

29 / 05 / 2018
Написана от MedConsult

Стресът води до изчерпване на минерали и други хранителни вещества в тялото и предизвиква умора, намалена работоспособност и постоянна изнервеност. Тялото ни реагира на стреса чрез активиране на две системи – автономната нервна система (АНС) и ендокринната система (ЕС). Автономната нервна система е тази част от нервната система, която реагира и преработва стреса. Ендокринната система е мрежа от взаимосвързани жлези с вътрешна секреция, които при стрес отделят различни хормони -например адреналин. При стрес от мозъка се освобождават химични субстанции, които водят до повишаване на нивата на кръвна захар и мастни киселини в кръвта, до повишена сърдечна честота и кръвно налягане. Съществуват няколко минерални вещества под формата на Шуслерови соли, които могат да помагнат при наличие на стрес в ежедневието.

Д-р Шуслер, немски лекар от 19 век, разработва 12 минерала, които нормално се съдържат във всяка клетка и са нужни за нормалния клетъчен метаболизъм. Когато тези соли са в нормално количество и правилно съотношение помежду им, тялото е здраво. Когато те са в недостиг, се нарушава нормалната функция на клетките и така настъпват заболявания.
Шуслеровите соли са хомеопатични разреждания на минералните соли, от които се нуждае нашето тяло. Въпреки, че те не се считат за истински хомеопатични лекарства, те се изготвят по същия начин като хомеопатичните медикаменти в ниски разреждания като Д6 и Д12.

Следните минерални соли са с най-благоприятен ефект при стрес:
•Шуслерова сол № 2 Калциум фосфорикум (Калциев фосфат)
•Шуслерова сол № 5 Калиум фосфорикум (Калиев фосфат)
•Шуслерова сол № 7 Магнезиум фосфорикум (Магнезиев фосфат)

За по-добри резултати могат да се включат във всекидневното меню повече храни, които са богати на калциум фосфорикум и магнезиум фосфорикум- ягоди, лимони, праскови, ананаси, смокини, моркови, спанак, овесени ядки, грах, зелен фасул, листните зеленчуци и червено цвекло.