Как да облекчим симптомите при менопауза?

26 / 07 / 2018
Написана от MedConsult

Менопаузата е естествен период, до който жените обикновено достигат на възраст около 45 – 55 години. Тя се случва след последната овулация и маркира края на плодовитостта.

Според проучвания само около 20% от жените не се оплакват от менопаузални проблеми, изразяващи се в топли вълни, безсъние, тревожност, депресия, понижено либидо, повишаване на телесното тегло и т.н. Според статистически данни 47% от жените в менопауза се чувстват депресирани, а други 37% страдат от тревожност.

В периода преди настъпването на менопаузата може да се появят някои физически и психологически симптоми. Най-често срещаните физически и психически оплаквания са:

•Нередовна менструация;
•Горещи вълни, които могат да продължат от няколко секунди до няколко минути;
•Обилно потене;
•Болка в мускулите;
•Сърцебиене;
•Главоболие и замаяност;
•Болка в областта на гърдите;
•Чувствителна кожа, изтъняване на косата и косопад;
•Влагалището става по-сухо, а кожата му – по-тънка;
•Промяна в настроенията;
•Увеличена нервност, тревожност, раздразнителност и депресивни състояния.

Следните няколко лесни за спазване съвета ще помогнат на много жени да преминат по-лесно през този период .

Увеличете приема на фибри- препоръчително е да се консумират плодове и зеленчуци, за да се предотврати дефицитът на хранителни вещества. Включете в менюто си ленено семе и чия.

Пийте повече вода- утолявайте жаждата си с прием на минерална вода или започнете да филтрирате чешмяната вода. Хлорът, който се добавя в нея по принцип е безвреден, но при жените в менопауза той може да окаже негативно влияние върху центъра за терморегулация (хипоталамуса). Това може да доведе до засилване на оплакванията от топли вълни.

Не пропускайте хранения- една от разпространените грешки, които допускат жените, е да не се поема храна в продължение на почти целия ден и вечер да се изпитва силно прегладняване, в резултат на което се поема много повече от необходимото количество храна за организма

Яжте храни богати на калций- през този период има риск и от развитие на остеопороза, поради намаляване на женските хормони. За това е добре да се храните с храни богати на клации.

По време на менопаузата е добре да поддържате тялото си в добра физическа форма.

За да избегнете резките промени в настроението понижете приема на кофеин и алкохол.

В този период е необходимо редовно да се провеждат профилактични прегледи при гинеколог-ендокринолог, който да следи кръвното налягане, нивото на холестерола и кръвната захар.