Стречинг за по-голяма еластичност на мускулите

13 / 08 / 2018
Написана от MedConsult

Стречингът представлява разтягане нa мускули и сухожилия, което подобрява гъвкавостта на тялото. Най-големите предимства на разтягането са правилното подреждане на костите и ставите, укрепване на съединителните тъкани и др. Мускулите ни са съставени от влакна, които под въздействието на натоварването се съкращават и така придобиват еластичност. Стречингът е насочен към бавното изпълнение на натоварване на сухожилията и мускулите на ръцете, гърба и краката.

Правилното разтягане укрепва ставите, които стават по-малко податливи на навяхвания. Според проучване важно предимство на стречинг упражненията е, че с течение на времето заради разтягането, се подобрява притокът на кръв към мускулите.

Когато правите упражнения за отслабване и подобряване на настроението, статичното разтягане е от голяма полза. Те ще помогнат за укрепване на мускулите и тъканите и ефектите ще бъдат дългосрочни.

Основно предмиство на стречинга е, че може да се изпълнява в домашна обстановка. При наличие на заболявания е задължително консултация със специалист. При хипертония, артрити и някои други заболявания е препоръчително да се избягват подобен вид физически упражнения.

При изпълнение на стречинг-упражнения е важно да се обърне вниамние на дишането. Издишване при разтягане и вдишване при отпускане.

Разтягането е препоръчително да се прави 2-3 пъти седмично, а през останалите дни да се практикува йога, пилатес или разходка в парка.