Есенна закуска с тиква

30 / 10 / 2018
Написана от MedConsult

Тиквата е перфектният есенен плод, подходящ за диетично хранене. Освен че е символ на Хелоуин, тя е и много богата на витамини и минерали, което я прави чудесен избор за закуска.

Диетата с тиква е идеалният вариант за тези, които искат да отслабнат с няколко килограма и в същото време искат да подобрят здравословното си състояние, тъй като тиквата превъзхожда останалите есенни плодове по съдържание на полезни вещества. В състава си тя съдържа калий, натрий, магнезий, фосфор, желязо, а също така и ценните витамини С, В1, В2, РР.

Малко хора свързват тиквата с идеята за закуска. Истината е обаче, че тиквената закуска е много полезна за организма и се оказва изключително полезна за нашето здраве през есента.

Ето четири предложения как да закусвате с тиква:

1. Печена тиква с мед, канела и орехи на фурна- нарязва на едри кубчета. Поставя се в тавичка и се залива с вода, така че течността да покрие 1 пръст от дъното. Тиквата се поръсва с мед (6 с.л.), канела (1 с.л.) и смлени орехи (50 г). Пече се до пълно омекване в силна фурна.
2. Овесени ядки с тиква- Тиквата се сварява 30 минути, след което се прави на каша с мляко и овесени ядки.
3. Френски тост с тиква- Френският тост с тиква е много полезен за закуска и набавя всичко необходимо на организма, за да се чувстваме бодри и тонизирани през деня. Приготвя се с филии пълнозърнест хляб, намазан с масло, парченца тиква и орехи.
4. Бухти с тиква- Тиквата се обелва и настъргва на ситното ренде. Брашното се смесва със содата, а след това с яйцата, млякото и захарта. Смесват се тиквата и брашното, вече разбито с течните продукти, и всичко се разбърква до получаването на еднородна смес. Сместа се загребва с лъжичка и бухтите се пържат в сгорещена мазнина до златисто. Поднасят се топли с пудра захар. Този сладък десерт съдържа само 49 калории на 24 грама.