fbpx

7 сурови ореха на ден за здраве и дълголетие

07 / 05 / 2019
Написана от MedConsult

Учените са доказали, че орехите са едни от най-здравословните ядки. Те са сериозен източник на антиоксиданти, фибри, протеини, витамини и минерали. Освен че притежават всички хранителни елементи за здравословна диета, орехите съдържат високи нива на защитни антиоксиданти, които се противопоставят на влиянието на вредните свободни радикали.

Според проучванията редовната консумация на ядки понижава риска от сърдечни заболявания, някои видове рак и диабет тип 2. Това е така, защото орехите се отличават с нисък гликемичен индекс. Този индекс показва скоростта, с която извличаната от храната захар попада в кръвта. Продуктите с нисък гликемичен индекс осигуряват забавено повишаване и понижаване на кръвната захар.

Омега-3 мастните киселини в орехите са важни за предпазването на костите от счупване и травми. Мастните киселини имат уникални свойства да укрепват здравето на костите и да понижават риска от фрактури.

Учените препоръчват да се консумира по 7 сурови ядки на ден, защото топлинната обработка отнема от качествата на антиоксидантите в ядките.