Какви храни да консумираме при депресия?

27 / 07 / 2018
Написана от MedConsult

Депресията е състояние, което се отличава с редица различни симптоми, между които лошо настроение, което е постоянно и съществено намалява способността за работа, сън, хранене и получаване на удоволствие от ежедневните дейности.

Според експерти здравословният начин на живот и консумацията на определени храни, може да помогне за облекчаване на симптомите на депресия.

Хранителен режим, богат на витамини, минерали, въглехидрати, протеини и дори малко количество мазнини, благоприятства поддържането на психическото здраве.

Поради липса на Омега 3 мастни киселини в организма може да се изпадне в депресия. Специалистите препоръчват консумацията на мазна морска риба. Също така лененото семе е един от най-добрите източници на омега 3 мастни киселини. Семената от лен са богат източник на фибри, които поддържат нивото на кръвната захар. Поръсете малко ленено семе върху салата и супата, ще придаде страхотен вкус на ястието.

Орехите са богат източник на омега 3 мастни киселини. Те проявяват противовъзпалителен ефект, понижават нивата а холестерол, които при пациентите с депресия са традиционно завишени. Ореховите ядки подпомагат освобождаването на мелатонин в мозъка и улесняват заспиването, качеството на съня се подобрява.

Склонни към нервни сривове са хората, които имат недостиг на магнезий, фолиева киселина и витамин В6.

Авокадо съдържа мононенаситени мастни киселини, които подпомагат дейността на мозъка и сърцето. Съдържат също магнезий, калий, омега 3 мастни киселини, B-витамини, които понижават стреса, тревожността и подобряват дейността на нервната система.

Фолиевата киселина, съдържаща се в спанака, граха, фасула, портокаловия сок, пшеничния зародиш, може да повлияе положително в лечението на депресия при много хора.

Броколите са богат източник на витамин В6, протеини и калций. Те се препоръчват също и при тревожност и безсъние. Потискат апетита за сладки храни. Опитайте се да вкарате този зеленчук поне веднъж дневно в менюто си.