fbpx

10 естествени метода за справяне с главоболието

20 / 01 / 2020
Написана от MedConsult

Главоболието, често наричано мигрена, е едно от най-често срещаните заболявания: 90% от населението на света е страдало от него поне веднъж в живота си. В зависимост от интензивността, това може да ви изтощи и да ви принуди да спрете нормалните ежедневни дейности.

Главоболията рядко имат единичен причинител- обикновено се появяват в резултат от комбинираното действие на множество причини.

Смята се, че има близо 150 различни вида главоболие, които могат да бъдат групирани в 3 категории:

  • първични главоболия: те са следствие от неправилен начин на живот и фактори на околната среда, хормонални фактори. Тази категория включва : главоболие с напрежение, клъстерно главоболие, мигрена със или без аура;
  • вторични главоболия: те са причинени от друга съпътстваща патология;
  • черепна невралгия, централна болка по лицето и други главоболия : те са следствие от възпаления на черепните и шийните нерви. Ако страдате от тригеминална невралгия , попадате в тази категория.

Следователно не всички главоболия са еднакви: болката се локализира и в различни части на главата.

По същия начин, не всички средства за защита са адекватни. Поради тези причини винаги е добре внимателно да определите вида на главоболието. Medconsult.bg ще ви запознае с 10-те естествени метода за борба с главоболието.

1. Ароматерапия

Портокал, лимонова трева, евкалипт, лавандула, мента, сандалово дърво са само част от многото миризми, които ароматерапията използва в борбата с мигрената. Тези аромати могат да се използват както под формата на етерични масла, така и под формата на свещи и сапуни .

Един добър начин за облекчаване на главоболието е масажът със смесване на етерично масло от лавандула с мента. Лавандулата има седативни и релаксиращи свойства . В проучване на 47 души, лавандулата се оказала ефективно средство в борбата с мигрената само чрез вдишване на ароматай в продължение на 15 минути на всеки половин час.

Ментата има естествен обезболяващ ефект , полезна също за спарвяне с мускулни контрактури. Можете да смесите 1-2 капки от всяко етерично масло с малко растително масло и да го масажирате върху слепоочията, челото и шията. Избягвайте зоната на очите: ментата дразни лигавиците.

2. Моминска вратига

Към днешна дата активните съставки на моминската вратига са сред най-използваните за създаване на лекарства срещу главоболие.
Освен че намалява продължаващата мигрена, това растение, облекчава всякакви симптоми, свързани с главоболие , като гадене и чувствителност към светлина. То има противовъзпалителен и спазмолитичен ефект и в същото време увеличава отделянето на серотонин .

Моминската вратига не трябва да се използва от бременни и кърмещи жени. Тя е част от семейството на Asteraceae: ако има алергии към тази група растения, трябва да се избягва. Също така не е подходящо за деца.

3. Акупунктура

Проучване показва, че акупунктурата е по-ефективен метод за лечение на мигрена в сравнение с конвенционалните лекарства.
Наскоро дори официалната медицина призна, че тази техника е дори по-ефективна от аналгетиците, приемани за потушаване на хронична и остра болка. Тя обаче няма страничните ефекти, които имат лекарствата, и ефектите й са дълготрайни.

4. Магнезий

Магнезият е един от най-важните минерали за нашето здраве. Той също е безопасно и ефективно средство за борба с главоболието , особено когато е причинено от прекомерно напрежение, стрес и тревожност. Приет в доза от 200-500 mg на ден, той позволява да се намали честотата на главоболието. Но внимавайте да не прекалявате, тъй като го приемаме и с храната.

5. Витамини от комплекс В

Много витамини от група В участват в образуването на невротрансмитери, като серотонин , който може да има дефицит при страдащите от мигрена. Този витаминен комплекс подобрява мозъчните клетки, кръвообращението, имунните функции и сърдечно-съдовото здраве. Недостигът на един или повече от тези витамини причинява:

  • липса на енергия;
  • отслабване на кръвните клетки;
  • надбъбречна умора;
  • замъглено съзнание.

Някои проучвания показват, че витамин В2 може да помогне за намаляване на честотата и продължителността на главоболието , докато В3 би имал благоприятно въздействие върху вазомоторното главоболие, защото успява да разшири вените, за да увеличи притока на кръв. Той може да бъде полезен и в случай на стресово главоболие , както показва изследване на работния стрес.

6. Почивка

Главоболието често е резултат от преумора и стрес: в този случай единствените решения са релакс и почивка. Лежането в тъмна стая, съсредоточаването само върху дишането ви е начин за справяне с притесненията и тревожността. Не само това- почивката е отлично лекарство срещу безсъние и затруднено заспиване.
Обърнете внимание и на съня: ако не спите достатъчно часове, е по-лесно да получите главоболие. Според проучване, хората, които спят средно 6 часа на нощ, имат по-тежки и чести епизоди на главоболие от тези, които спят повече часове. Също така не е добре да се прекалява със съня, тъй като това отново може да причини главоболие . За норма се счита спането между 7 и 9 часа на нощ.

7. Коензим Q10

Коензим Q10 е вещество, което се произвежда естествено от нашето тяло : то помага храната да се трансформира в енергия и има антиоксидантно действие . Доказано е, че добавката може да помогне при борбата с главоболието.

8. Джинджифил

Известно е, че коренът от джинджифил облекчава болката дори от интензивно главоболие или мигрена . В допълнение, той също успява да облекчи някои от симптомите, свързани и които възникват с появата на главоболие. Според някои изследвания джинджифилът би могъл да блокира простагландините - молекулите, които предизвикват възпалението и които отчасти са отговорни за главоболието. За полза се използва половин чаена лъжичка джинджифил на прах и се разтваря в чаша вода.
Също можете да направите чай, като добавите праха или пресен корен във врящата вода.

Пиенето на билков чай помага да се отпуснете и да се почувствате по-добре, особено ако инфузията се основава на лайка, портокалов цвят, лавандула, лимон, риган, маточина, пасифлора, валериана.
Дори и най- зелен чай помага при главоболие: той е бил използван в продължение на векове като средство за облекчаване на болката.
Отпиването на билков чай също е начин да сте сигурни, че ще останете правилно хидратирани : много от главоболията всъщност се задействат по-лесно при дехидратация.

10. Възглавницата от елда

В Япония възглавниците от елда се използват от векове за облекчаване на болката в главата. Тя е доказано средство за облекчаване на мускулното напрежение и позволява тяхното отпускане, не се нагрява при контакт с тялото и не абсорбира влагата, както се случва с "нормалните" възглавници.