fbpx

10 начина да излекувате безспокойството без лекарства

05 / 03 / 2020
Написана от Линда Стоянова

Милиони хора се борят с безпокойството, изправени пред симптоми, вариращи от превъзбуда, през болки в гърдите, до промени в настроението и дори виене на свят. Medconsult.bg представя на вашето внимание 10 начина да се преборим ефективно с безспокойството.

Бъдете физически активни

Физическите упражнения са идеалната „терапия“ за преодоляване на негативната енергия и безпокойството.

Правете релаксиращи упражнения

Когато страдаме от тревожност, обикновено разтягаме мускулите си. Упражненията за разтягане като йога могат да подпомогнат за облекчаване на напрежението.

Пишете!

Важно е да "изхвърлите" тревожността извън вас. Множество изследвания показват, че изписването на ситуацията, която преживявате върху лист хартия, ви помага да облекчите безпокойството.

Управлявайте времето си по правилния за вас начин

Поемането на твърде много ангажименти може да причини безпокойство. Не се притеснявайте да кажете на своя приятел или партньор, ако поетите задачи ви натоварват прекалено.

Ароматерапия

Ароматът на някои етерични масла може да ни помогне да контролираме тревожността. Лавандулата е особено полезна. Изследване тества въздействието на етерично масло от лавандула върху безсънието, като установява, че то въздейства благоприятно върху съня и дори успокоява сърдечния ритъм.

Канабидиолово масло

Това масло е получено от растението марихуана, но не съдържа тетраканабиноиди, които са вид опиати.
Някои изследвания показват, че канабидиоловото масло е ефективно не само в борбата с тревожността, но и значително помага за намаляване на панически атаки.

Медитация

Медитацията понижава риска от негативни мисли, като ни улеснява да поемем контрола над стреса и тревожността. Дейности като йога или тай чи също са особено подходящи за справяне със стреса.

Пийте билков чай

Някои билкови чайове спомагат за понижаване на нивото на тревожност. Въпреки това винаги трябва да се посъветвате с Вашия лекар, особено ако приемате лекарства, тъй като някои билки не са съвместими с предписаното ни медикаментозно лечение.

Прекарвайте повече време с животни

Прекарването на време с животни, особено с домашни любимци, понижава нивата на стрес. Скорошни изследвания потвърдиха, че времето, прекарано в компанията на животно, е същински „лек“ в борбата с тревожността.

Прекарвайте време на открито
Има много изследвания, които потвърждават, че да бъдеш навън е лек, който помага за намаляване на стреса и тревожността.