fbpx

Шуслеровите соли помагат за намаляване на стреса

29 / 05 / 2018
Написана от MedConsult

Стресът води до изчерпване на минерали и други хранителни вещества в тялото и предизвиква умора, намалена работоспособност и постоянна изнервеност, предупреждава Medconsult. Две различни системи се активизират в телата ни, за да отвърнат на стреса  – автономната нервна система (АНС) и ендокринната система (ЕС). Автономната нервна система е част от нервната система, която дава сигнал за стрес и го преработва. От друга страна мрежа от свързани жлези с вътрешна секреция в тялото ни при стрес освобождава различни хормони, адреналин например. Мрежата от тези жлези всъщност съставлява нашата ендокринна система. При стрес нивата на кръвната захар и мастни киселини в кръвта се увеличават, повишава се сърдечната ни честота, кръвното налягане. Всички тези сигнали са резултат от химическите субстанции, освободени в мозъка ни в резултат на стрес.

Съществуват няколко минерални вещества под формата на Шуслерови соли, които могат да помогнат при наличие на стрес в ежедневието

Д-р Шуслер, немски лекар от 19 век, разработва 12 минерала, които нормално се съдържат във всяка клетка и са нужни за нормалния клетъчен метаболизъм. Когато тези соли са в нормално количество и правилно съотношение помежду им, тялото е здраво. Когато те са в недостиг, се нарушава нормалната функция на клетките и така настъпват заболявания.
Шуслеровите соли са хомеопатични разреждания на минералните соли, от които се нуждае нашето тяло. Въпреки, че те не се считат за истински хомеопатични лекарства, те се изготвят по същия начин като хомеопатичните медикаменти в ниски разреждания като Д6 и Д12.

Следните минерални соли са с най-благоприятен ефект при стрес:

  • Шуслерова сол № 2 Калциум фосфорикум (Калциев фосфат);
  • Шуслерова сол № 5 Калиум фосфорикум (Калиев фосфат);
  • Шуслерова сол № 7 Магнезиум фосфорикум (Магнезиев фосфат).

За по-добри резултати могат да се включат във всекидневното меню повече храни, които са богати на калциум фосфорикум и магнезиум фосфорикум- ягоди, лимони, праскови, ананаси, смокини, моркови, спанак, овесени ядки, грах, зелен фасул, листните зеленчуци и червено цвекло, споделя Medconsult.