fbpx

Нещата, които влияят на метаболизма ни

02 / 11 / 2017
Написана от Илияна Симеонова

Ако трябва да бъдем кратки и да не се впускаме в медицински обяснения за процесите, които се случват в организма ни, можем да кажем, че метаболизмът е скоростта, с която протича обмяната на веществата в организма . Или, казано по друг начин, бързината, с която се преработват хранителните вещества, които приемаме. Ускореният метаболизъм е ключът към редуцирането на мазнините и изграждането на мускулна маса, а забавеният – унищожител на усилията, които полагаме

Представяме ви списък с някои от нещата, които доказано забързват метаболизма

  • Тренировки ( съчетание от аеробни тренировки и тренировки с тежести е оптималният вариант );
  • Пиене на достатъчно количество вода, минимум 2 литра на ден;
  • Пълноценен сън;
  • Добавяне на някои определени подправки към храната - джинджифил, канела, люто;
  • Пиене на чаша вода с лимон на гладно ( всяка сутрин );
  •  Често хранене на малки порции ( гарантиране на постоянно функциониране на храносмилателната система );
  •  Зелен чай, кофеин ( в премерени количества );

Ето и някои от онези, които го забавят и спират прогреса ни:

  • Хранене през дълги интервали от време;
  • Пропускане на закуската;
  • Застоял начин на живот;
  • Стрес;
  • Преяждане и претоварване на храносмилателната система;
  • Липса на почивка и време за възстановяване;
  • Консумация на алкохолни напитки;
  • Недостиг на достатъчно количество протеини в храненето;
  • Недостиг на желязо и магнезий;
  • Диети с прекалено ограничен прием на храна ( поставят тялото в режим на складиране на запаси ).

Много фактори като възраст, хормони, среда и гени влияят на скоростта на метаболизма. Това, разбира се, не означава, че не можем да оптимизираме тялото си и да се постараем да си осигурим възможно най-бърз и работещ за нас метаболизъм. Както вече казахме, той е ключът към постигането на резултатите, към които се стремим.

Нощ на учените