fbpx

Недостиг на йод в организма води до хронична умора

13 / 05 / 2019
Написана от MedConsult

Човешкия организъм има нужда от много минерали, витамини и други вещества, за да функционира нормално. Йодът е изключително важен елемент, кой не се синтезира в тялото ни. Поради тази причина в храненето ни следва да присъстват храни, богати на йод, припомня Medconsult. Той помага на щитовидната жлеза да произвежда необходимите хормони, свързани с обмяната на веществата, развитието на мозъка и нервната система по време неонаталния период.

Честата умора и слабост може да сочат липса на йод 

 След направени изследвания е установено, че около 80% от хората с ниски нива на тиреоидни хормони, които се появяват в изключително в случаи на йоден дефицит, се чувстват уморени и без енергия. 

Косопад, суха и лющеща се кожа също може да сигнализират за недостиг на йод в тялото ни. Хормоните на щитовидната жлеза поддържат възстановяването на фоликулите на косъма. Когато нивата на тиреоидния хормон са ниски, космените фоликули може да спрат регенерирането си.

Възможно е да страдаме от недостиг на йод в организма, ако непрекъснато ни е студено, предупреждава Medconsult.

Обичайните дневни нужди от йод за юноши и лица над 14 години са 150 микрограма. При бременност и лактация нуждите нарастват до 200-250 микрограма. Затова е важно да приемаме храни с богато съдържание на този елемент. 

iodine rich foods 1530564424
Ето някои от препоръчваните хранит, с високо сдържание на йод:

  • Нори - ядливи водорасли от рода Pyropia. Морската храна се слави с отличното си съдържание на йод – около 50% от необходимото за възрастен човек, споделя Medconsult;
  • Риба Треска- в 120 грама се съдържат 230 мкг;
  • Хималайски соли- половин грам хималайски соли осигурява 250 мкг йод;
  • Червени боровинки- в количеството от 100 г могат да се открият 400 мкг от елемента;
  • Картофи - един среден по големина сварен картоф съдържа 60 мкг йод.