fbpx

Причини за болки в гърба и методи на лечение

11 / 08 / 2019
Написана от MedConsult

Спинален спазъм е, когато мускулите в областта на гърба се свиват рефлекторно. Най-често това се усеща в областта на кръста, като възможни причини за мускулни крампи и болезненост са неправилно функциониране на мускулите, връзките и нервите около тях.

Повечето хора, които имат чести оплаквания, ще забележат силно свиване на мускулите, което е придружено от болка. Можете също да усетите напрежението на мускулите или възлите на гърба. Рефлексивните мускулни контракции обикновено се случват веднага след нараняване, но те също могат да се задържат няколко часа или дни, преди да преминат.

Причини за спазъм на долната част на гърба

Често първата стъпка в справянето със спазмите е да разберете причината във вашата конкретна ситуация. Ето няколко от най-честите причини, които могат да доведат до спазми или болезненост:

  • Травма при злополука или спорт;
    Нараняването може да бъде резултат от неправилен наклон, неправилно упражнение, арогантно упражнение или злополука, а тези наранявания могат да повредят мускулите и връзките ви.
  • Увреждане на нервната тъкан;
    Ако спазмите в ниската част на гърба са причинени от увреждане на нервите, те често ще бъдат придружени от допълнителни симптоми, включително парене и изтръпване в гърба. Тези усещания могат дори да достигнат до краката. Конвулсии възникват поради увреждане на нервите, а някои могат да се появят поради стесняване на гръбначния канал с напредване на възрастта, фрактура на прешлените, спондилолистеза или спондилолиза. За съжаление такива причини са по-трудни за лечение.
  • Други заболявания и липса на минерали;
    Има редица други състояния или проблеми, които могат да доведат до спазми в долната част на гърба, включително анемия, диабет, хормонални нарушения и проблеми с бъбреците. В някои случаи значителен дефицит на минерали (особено магнезий и калий) може да влоши пристъпите. Крайната възможна причина е дехидратация или странични ефекти на лекарствата.

Лечение на спазми в долната част на гърба

Може да използвате първо някои домашни средства за редуциране на болката в ниската част на гърба.

Първо охладете областта на спазмите. След като се нараните, увеличеният приток на кръв и подуването могат да увеличат болката ви. Когато прилагате студен компрес в областта, това минимизира подуването и болката ви. Този метод е ефективен след като за първи път почувствате спазъм.

Починете и се отпуснете. Препоръчват се поне два дни почивка след нараняване в долната част на гърба. Това е особено необходимо в случаите, когато болката е причинена от мускулна травма. По време на релаксацията не забравяйте винаги да поддържате някаква мобилност, трябва да се движите из стаята, това ще ускори процеса на оздравяване. Докато ходите, избягвайте огъване или усукване на гръбначния стълб, тъй като това може да влоши симптомите ви.

Изберете удобна позиция, въпреки че е доста трудно това със съответните симптоми. Опитайте да повдигнете краката си с помощта на възглавници (или стол за краката, ако седите). Понякога помага да повдигнете коленете си, така че да са над бедрата. Можете също да лежите на равна повърхност и да повдигнете краката си с колене под ъгъл от 90 градуса.Използвайте лекарството само според указанията на Вашия лекар. Много лекари препоръчват да приемате лекарства за болка като ибупрофен и напроксен. Ако имате силна болка, Вашият лекар може да Ви предпише мускулни релаксанти краткосрочно.
Той може също да предпише трициклични антидепресанти. През повечето време Вашият лекар ще Ви предпише нестероидни противовъзпалителни средства, тъй като те са по-силни от ибупрофен и други болкоуспокояващи.

Посетете физиотерапевт. Хиропрактикът или физиотерапевтът може да използва мускулни, топлинни или ултразвукови техники за борба със спазмите. Някои хора също са забелязали, че акупунктурата помага при спазми и болка.

Какво да направите, за да предотвратите болката в гърба?

  • Спрете тютюнопушенето;
  • Избягвайте обувки на висок ток;
  • Спете на твърда повърхност;
  • Поддържайте правилна стойка;
  • Отслабнете (ако има наднормено тегло);
  • Упражнявайте мускулите на гърба и корема;