fbpx

Крампи на краката по време на бременност

30 / 08 / 2019
Написана от MedConsult

Специалистите не могат да отговорят точно защо бременните жени получават повече крампи на краката. Една от възможните причини е, че мускулите на краката уморяват поради натрупването на килограми. Според мнението на някои лекари причината може да бъде свързана със задържането на течности в краката и подуване. При бременните жени са наблюдава оток в крайниците, защото разширяващата се матка забавя кръвта, която се връща от краката към сърцето.

Мускулните спазми могат да се появят през втория триместър да се влошат с напредването на бременността. Най-вероятно ще ги чувствате през нощта, защото те могат да пречат на способността ви да заспивате добре.

Как мога да облекча спазмите на краката по време на бременност

Medconsult.bg проучи кои стъпки работят винаги, когато усетите болки в краката:

  • Разтегнете мускулите на прасеца незабавно, като изправите крака, петата си и леко огънете пръстите на краката назад към пищялите. (Не насочвайте пръстите на краката си, докато се разтягате. Това може да накара мускула да се свие и да влоши крампата.) Това разтягане може да боли в началото, но ще облекчи спазма и постепенно да накара болката да отмине;
  • След като се разтегнете, масажирайте мускула или го затоплете с бутилка с гореща вода, за да отпуснете тъканта. Ходенето наоколо за няколко минути може също да помогне

PostPartumFootPain

Как мога да предотвратя спазмите по време на бременност

За съжаление, няма сигурен начин за предотвратяване на крампи в крайниците по време на бременност. Но тези съвети могат да ви помогнат да ги избегнете:

  • Не стойте и не седите с кръстосани крака за продължителен период от време;
  • Разтягайте редовно мускулите на прасеца през деня и няколко пъти преди лягане;
  • Раздвижвайте глезените си често;
  • Разхождайте се всеки ден (освен ако вашият лекар не ви е посъветвал да не спортувате);
  • Легнете от лявата си страна, за да подобрите циркулацията до и от краката си;
  • Приемайте повече магнезий и калции;
  • Пийте редовно вода, за да останете хидратирана през деня;
  • Опитайте топла вана преди лягане, за да отпуснете мускулите.
Нощ на учените