fbpx

Как да тренирате за стегнато тяло

01 / 10 / 2019
Написана от MedConsult

За мнозина пътят към добре оформеното, красиво и стегнато тяло е кардиото, но всъщност това не е така. Вдигането на тежести дава много по-добри и трайни резултати, макар че доста жени се опасяват, че това ще ги направи прекалено мускулести. Подобно нещо няма да се случи. Ефекта, който бихте могли да постигнете е повече от положителен. Ще се чувствате здрави, силни и енергични и сами ще усетите как силуета ви постепенно става по-добър.

Кои са основните правила, за да притежавате по-стегнато тяло?

Дори да не ви звучи обнадеждаващо, когато се насочите към вдигането на тежести, избирайте по-големи. Голяма част от жените правят грешката да се спират на малки тежести правейки повече повторения, но по този начин ефекта не е задоволителен.

Изберете тегло, което би могло да бъде вдигано не повече от 8-10 пъти. Дългите почивки също не са препоръчителни, защото обезсмислят цялостната тренировка. Почивките трябва да са между всяка серия не повече от 1 минута.

Упражнения за големите мускулни групи са задължителни

Много е важно да подберете правилните упражнения, които натоварват няколко мускулни групи заедно. Така ще получите и нужното натоварване на сърцето, като то ще стане по-силно и издръжливо при следващите тренировки.

Основните упражнения, които ще ви бъдат полезни са:

  • клекове;
  • лицеви опори;
  • коремни преси.

Интервалите не са за подценяване

Добре е да тренирате на интервали, например половин час интензивни упражнения, след тях почивка. Тази формула е наистина успешна и ще ви помогне значително за мечтаната фигура.

Яжте без излишни калории

Със сигурност тренировките ще ви изморяват много, но трябва да се въздържате от консумацията на храни с високо съдържание на мазнини и консерванти, защото тези излишни калории ще забавят стягането на тялото. Добавете към здравословното си меню основните храни за мускулите-чисто месо, яйца, ядки и авокадо, но не прекалявайте с тях.

Грешката, която не бива да допускате

Добре е да проверявате теглото си веднъж седмично, но не и повече. Манията по всекидневното качване на кантара няма да ви помогне особено, защото теглото ви не може да се промени толкова бързо, дори да усещате, че някои дрехи ви стават големи. Не забравяйте, че мускулите тежат повече от мазнините но това не бива да ви отчайва. Ако фигурата ви значително се извайва и стяга постепенно а вие се чувствате здрави и силни, значи желания резултат е на лице!