fbpx

Как помагат ледените душове

02 / 12 / 2019
Написана от MedConsult

Всеки се отпуска с горещ душ след приключването на тежкия работен ден. Но контрастните душове също влияят позитивно върху целия организъм. Не случайно в повечето СПА центрове често се практикуват точно такива.
Разбира се, за повечето хора студеният душ не е особено привлекателен, но доказаните ползи от него са многобройни, както за външния вид, така и за нашето здраве. Medconsult.bg ви споделя ползите от ледените душове.

  • Повишават тонуса – взимането на студен душ не звучи приятно, но чрез дълбоките вдишвания в резултат на шока от студената вода, запазваме топлината си, защото приемът на кислород се увеличава драстично. Следователно нараства и работата на сърцето, което повишава тонуса за целия ден;
  • Успокояват депресията – студената вода обикновено облекчава симптомите на депресия. Студът стимулира така нареченото „синьо петно”, което е основният източник на норадреналин – хормон, който намалява депресията. Умереният електрошок от ледената вода изпраща голямо количество импулси от периферните нервни окончания на мозъка, които действат анти-депресивно;
  • Понижават стреса – ледените душове намаляват нивото на пикочна киселина и повишават глутатиона в кръвта, правейки ни по-устойчиви на напрежение;
  • Развиват емоционалната издръжливост – студената вода тренира нервната система и ни прави по-спокойни;
  • Възстановяват мускулите – ледената баня след интензивни тренировки е препоръчителна;
  • Правят косата и кожата по-хубави – топлата вода изтощава косата и кожата, докато студената ги поддържа в отлично състояние;
  • Спим по-добре – ледената вода ни отървава от стреса, осигурявайки ни спокоен сън;
  • Забързват метаболизма - студеният душ подобрява метаболизма, като естествено помага при отслабване;
  • Здрав имунитет и подобрена циркулация – ледените душове въздействат благоприятно върху сърдечната дейност;
  • Допринасят за укрепване на лимфната система – освежаващите душове защитават от инфекции, като премахват отпадъците от клетките.

Как да започне

С кратки бани до 1 минута, като започвате от стъпалата към останалата част на тялото. Постепенно увеличавайте, като се съобразявате с търпимостта и поносимостта си – така няма да настинете.

Всеки е индивидуален и не бива да прекалявате насила.

Може да пробвате 30-дневна система, при която през няколко дни да си вземате ледени бани. По този начин ще успеете да разберете дали този метод е благоприятен за вас. Не е задължително да го приемате като кардинална промяна, тъй като той е просто един потенциален експеримент.