fbpx

Защо винаги ни се спи следобeд

21 / 02 / 2020
Написана от Линда Стоянова

Чувствате ли се уморени и с липса на енергия след хранене? Виновниците могат да бъдат въглехидратите и минералите.

От гледна точка на храната, умората и сънливостта след хранене се дължат основно на две причини: липса на минерални соли или излишък от въглехидрати в организма. Medconsult.bg ще ви даде подробна информация защо винаги ни се спи следобeд.

Как въздейства на организма липсата на минерални соли?

Натрий, калий, цинк, мед и всички други минерални соли са основен елемент за оптималното ни здравословно състояние. Тялото ни се нуждае от много малки количества от тях, които си набавяме от храната, дори без да се налага да прибягваме до помощта на хранителни добавки – разликата обаче е способността на тялото ни да ги усвоява. Всъщност това, което ядем, не е толкова важно, колкото това, което червата ни са в състояние да преработят.

Освен това, липсата на минерални соли е свързана и с температурата на околната среда: например, при потене в летните горещини – ние губим минерални соли. В този случай е необходимо да снабдим тялото си с минерални соли, като най-лесният начин да направите това е да пиете вода с правилната соленост.

Твърде многото въглехидрати имат негативен ефект

От друга страна, консумирането на прекомерни количества макаронени изделия, хляб, плодове и други храни, богати на въглехидрати, има успокоително действие върху организма, който сякаш ни подсказва, че е време за почивка. Оттук идва и желанието за дрямка, което ни обзема в следобедните часове.

Какво да предприемете, за да избегнете сънливостта?

Решението на проблема е здравословна и балансирана диета с присъствието на:

  • минерални соли и точното количество въглехидрати;
  • протеини и мазнини.

Ползите на средиземноморската диета са безспорни и на теория всеки път, когато седнем на масата, трябва да поддържаме правилния процент на трите макронутриента.

Препоръчително e денят да се раздели на няколко хранения – спазвайте правилото за петте хранения. Не пропускайте хранене за сметка на по-голямо количество храна при следващо хранене – ако преминете от гладуване към преяждане, рискът от сънливост се увеличава.