fbpx

10 начина да елиминирате мазнините в корема

06 / 04 / 2020
Написана от Кристина Иванова

Това не е само естетически проблем, мазният корем може да се превърне в рисков фактор за развитието на различни хронични заболявания. Със следните 10 начина Medconsult.bg ще ви помогне да се отървете от него:

1. Числата и мазнините

Кога коремът може да бъде наречен "мазен"? За мъжете- когато талията надвишава 102 см, за жените- когато тя надвишава 88 см. Ако метърът показва, че надхвърляте тези числа, коремът ви вече не е само козметичен проблем, но и потенциален здравословен проблем. Всъщност такава голяма талия може да бъде показател за метаболитен синдром, патологично състояние, което увеличава риска от инфаркт и инсулт с 50%. Следователно елиминирането на мазнините е наложително за нашето здраве, извън естетическата граница.

2. Следвайте средиземноморската диета

Това означава:

  • по-голяма консумация на растителни протеини (особено бобови) в сравнение с животински протеини;
  • намаляване на наситени мазнини в полза на ненаситени растителни мазнини;
  • по-малко прости въглехидрати;
  • храна богата на фибри;
  • повече консумация на бяло месо (но не повече веднъж-два пъти седмично) и по-малко червено месо;
  • повече риба;
  • от време на време сладко.

Драстично намаляване на сушени меса (колбаси, мортадела), спиртни напитки, бяла захар, масло, сирене, мазнини, майонеза, сол (не забравяйте да използвате йодирана), маргарин, говеждо месо и свинско месо, свинска мас и кафе. Средиземноморската диета не е полезна само за линията, но и за здравето като цяло.

Ако все още имате проблеми с подуване на корема, може да се касае за свръхчувствителност към някои храни.

3. Изберете зеленчуците

Често консумирайте храни на растителна основа като бобови растения, зеленчуци и плодове. Te са богати на фибри и ви помагат да се чувствате сити по-дълго време.

4. Яжте храни, които не съдържат лоши мазнини и холестерол

Не забравяйте, че някои храни като ориз , риба , зеленчуци и бобови растения се наричат „приятели на сърцето“, защото са почти не съдържат мазнини и холестерол .

5. Все пак яжте умерените мазни храни

Например сушените плодове и авокадо съдържат здравословни мазнини, които помагат за по-доброто усвояване на някои витамини и допринасят за някои важни метаболитни процеси. Проблемът е, че те също са доста калорични. Затова ги яжте, но умерено.

6. По-малко сол

За да подправите ястията, изберете зехтин екстра върджин и използвайте малко сол. Според препоръките на Световната здравна организация не трябва да превишавате количеството от 5 грама сол на ден (включително тази, която вече се съдържа в храните). Количеството съответства на чаена лъжичка.

7. Пийте вода и билкови чайове, ако искате да премахнете мазнините

Пийте поне литър и половина вода на ден, дори по време на хранене и ограничете консумацията на газирани и захарни напитки . Приемайте алкохолни напитки само с хранене, но в ограничени количества.

8. Пет хранения

Разпределете дневните калории в пет хранения :

  • закуска;
  • закуска;
  • обяд ;
  • закуска ;
  • вечеря .

Хранете се бавно и спокойно, наслаждавайки се на храненията си.

9.Бъдете активни

Възползвайте се от всяка възможност да се движите: ходете колкото е възможно повече, ходете по магазини или водете децата си на училище пеша, предпочитайте стълбите пред асансьора, паркирайте далеч от мястото, до което трябва да стигнете ... Триковете са много!

10. Не пушете

В сравнение с пушач, тялото на човек, който не пуши, асимилира по-добре хранителните вещества, приети чрез храната като витамини. Ако се абсорбират добре, антиоксидантите правят функционирането на метаболизма по-ефективно.