fbpx

Антицелулитна диета или как да се отървете от портокаловата кожа

13 / 08 / 2020
Написана от

Храненето е основен и централен компонент за промяна на външния вид на нашето тяло в частност и на здравето ни като цяло. Има изследвания, които показват, че храненето е не по-малко от 80% от успеха на програмите за промяна на начина на живот и загуба на тегло. В тази статия на МедКонсулт.бг ще намерите примерна антицелулитната диета и какво да ядете, за да се отървете от упорития целулит.

Какво е целулитът

Целулитът представлява бучки и придава неравномерен вид на кожата, а причината за появата му е обект на широки спорове и доскоро експертите са имали разногласия по темата. Независимо дали става въпрос за мазнини, натрупване на токсини или гъвкавост в съединителната тъкан, е сигурно, е, че след като се появи, проблемът само ще се задълбочава.

Наскоро са били направени изследвания, които са показали, че целулитът всъщност е структурно възпаление на вътрешния слой под кожата. Мастните клетки са само част от сложния процес на образуване на целулит.

Напълно ясно е, че мазнините са една от причините за целулита, а ако процентът им в тялото намалява, състоянието на кожата обикновено се подобрява. Въпреки че мазнините играят голяма роля за появата на целулит, вътрешното възпаление, заедно със гъвкавостта на съединителната тъкан, е това, което ще реши дали ще развиете целулит или не.

Според някои изследователи, целулитът е комбинация от мастни клетки и съединителна тъкан, които са засегнати от полови хормони. Следователно диета с ниско съдържание на мазнини сама по себе си няма да реши проблема с целулита. За да се отървем от “нашия буен приятел”, ще ни трябва храна, която да нормализира хормоналния баланс.

 celulit

С възрастта производството на колаген и еластин намалява, съединителната тъкан, съставена главно от колаген, губи своята еластичност и остава твърда.

Много токсини в тялото и липсата на лимфен дренаж също са отговорни за портокаловата кожа.

И това не е всичко: задържането на течности и загубата на мускулна маса са свързани с целулита и влияят на постепенното му образуване и обостряне.

Ако включите всички препоръчани съставки в седмичната си антицелулитна диета, резултатите няма да се забавят. И така, кои са важните съставки, които трябва да добавите към храната си, за да се отървете от целулита? Нека да видим колко прости и евтини са те ...

Значение на хормоналния баланс

Естрогенът

Хормоните оказват огромно влияние върху образуването на целулит. Основният хормон при образуването му е естрогенът. Естрогенът разгражда колагена, като по този начин отслабва съединителната тъкан и увеличава целулитния ефект. Диета, богата на фитоестрогени, ще помогне да се спре цикълът на разпадането на естрогена от колаген. Соята е храна, богата на фитоестрогени. Консумирайте всеки ден между 50 и 100 грама органична соя, за да спрете процеса на разграждане на колаген.

Увеличаване на хормона на растежа и намаляване на инсулина

Хормонът на растежа е отговорен за изграждането на мускули, изгарянето на мазнини, здравето на костите, допринася за имунната система и помага за съня. Могат да се намерят добавки, които насърчават производството на хормон на растежа, но най-добре е да си го набавяте от храни като годжи бери, малини, риба, говеждо месо и черен шоколад.

Един от начините за понижаване на инсулина е чрез избягване на захарта и хапването между основните хранения и през нощта. При наличие на инсулин в кръвта е много трудно да се изгарят мазнини, научи MedConsult.bg. Постоянните промени във стойностите на инсулина могат да причинят инсулинова резистентност (състояние, което може да доведе до диабет по-късно в живота).

Намален процент на телесните мазнини

Телесните мазнини са основен и важен фактор за образуването на целулит, така че при антицелулитна диета трябва да се съсредоточите върху отрицателния калориен баланс, за да се намали процента на мазнини. Отрицателният баланс на калории означава, че има по-малко постъпващи калории в сравнение с изходящите калории.

Например, ако консумирате 2000 калории на ден, за да постигнете отрицателен баланс, трябва да "изгорите" повече от 2000 калории. Тук е мястото да се отбележи, че е важно калоричният дефицит да е лек.

По-голяма част от хора не са наясно с количеството калории, които консумират на ден. Във всеки случай намаляването на процента на мазнини е необходимо условие за премахването на целулита, понякога външният вид може да се влоши, така че е важно да се лекуват всички фактори заедно.

Колаген и хиалуронова киселина: за здравето на съединителната тъкан

Съединителната тъкан е изградена от колаген и еластин, а с възрастта се наблюдава значително намаляване на производството на тези компоненти, но те могат да се набавят от подходяща храна или чрез добавки.

Костният бульон е богати на калций, магнезий, калий, фосфор и други минерали, които са важни за изграждането на костите и метаболизма на хормоналния баланс и ще допринесат за образуването на обновен колаген.

Основна и вкусна рецепта:

Съставки:

  • 4 л вода;
  • 2 с л ябълков оцет;
  • 1-2 кг кокали от телешко;
  • сол и черен пипер;
  • ароматни зеленчуци и други подобрители на вкуса (като лук, целина, моркови, магданоз, мащерка, дафинов лист, черен пипер и т.н.).

Как се приготвя:

  • Поставете всички съставки в съд за готвене;
  • Оставете ги да заврат;
  • Намалете котлона до минимум и гответе в продължение на 12-24 часа. Колкото по-дълго се готви храната, толкова е по-вкусна и по-питателна ще бъде;
  • Оставете я да се охлади, прецедете, прехвърлете в подходящ съд и сложете в хладилник за не повече от 5 дни или замразете.

 chasha voda

Водата - неразделна част от антицелулитната диета

Почиства и измива токсините, регулира хормоналните процеси и по този начин оказва влияние върху съединителната тъкан, допринасяйки за усещане за ситост и загуба на тегло.

Калий - срещу токсини

Калият се бори с натрупването на токсини и подобрява циркулацията: трябва да консумира 4 700 mg калий на ден. Той може да се намери в големи количества в храни като:

  • боб;
  • босилек, копър и магданоз;
  • плодове, като портокал и пъпеш;
  • зеленчуци, като броколи и спанак.

 brokoli

Протеин за изграждане на мускул

Количеството на протеини трябва да е достатъчно за изграждането на мускулна маса, но не прекалено много, защото може да повиши нивото на инсулина: препоръчва се до 1,5 грама протеин на килограм телесно тегло, т.е. човек, който тежи 70 кг и не спортува, ще консумира до 105 грама протеин на ден.

С правилната комбинация от храни и постоянство се очаква да забележите първите резултати в рамките на месец, а в рамките на три месеца, ще са налице първите видими резултати.