fbpx

15 тайни за дълголетие

24 / 09 / 2020
Написана от

В настоящата статия Medconsult.bg разкрива изпитаните тайни на дълъг живот, представени чрез следните 15 съвета:

1. Вегетарианци през делничните дни, месоядни през почивните дни

Като цяло вегетарианците страдат по-малко от дегенеративни заболявания и различни видове рак в сравнение с месоядните сред нас. Оценките казват, че при около една трета от пациентите с рак заболяването се развива поради недостатъчно количество растителни фибри в диетата им. Не е нужно обаче да се отказвате напълно от месото, за да се радвате на дълголетие. Балансиран и здравословен начин е да ограничите количеството месо или алтернативно да ядете месо само през уикендите. 

2. Сладките картофи

Те съдържат по-големи количества бета-каротин и витамин С от тези, съдържащи се в морковите, повече протеини от пшеницата и ориза, и повече фибри от овесените трици. Освен това сладките картофи се използват като богат източник на DHEA (дехидроепиандростерон). Този хормон е изходно вещество, което остава в латентно състояние, докато стане хормон, от който тялото се нуждае. DHEA може да се превърне в естроген, прогестерон или тестостерон, които са от съществено значение за дейността на анти-стареещите защитни механизми на организма. С напредване на възрастта обаче нивата на хормона спадат. Яжте тези зеленчуци целогодишно и се наслаждавайте на дълъг живот!

3. По-малко сол, повече години

Солта може да запази хранителните продукти и това е било известно в миналото на моряците, които по този начин запазвали храната си при дълги пътувания. Солта обаче не запазва здравето ни. Последните проучвания показват, че увеличеният прием на сол е пряко свързан с увеличаването на броя на случаите на рак на стомаха, рак на хранопровода и рак на пикочния мехур. Освен това отдавна е известно, че натрият е свързан с хронични заболявания като сърдечни заболявания, хипертония и остеопороза (изтъняване на костите). Използвайте други билки като оцет, чесън, билки и подправки като вкусни заместители на солта.

4. Добавете овесени трици към храната

Овесените трици, които са външната обвивка на овеса, съдържат голямо количество разтворими фибри, които спомагат за улавянето на холестерола и бързото му пренасяне през червата.

Предимства:

  • предотвратява рака на дебелото черво, чрез свързване на токсични киселини и минерали;
  • балансира нивата на кръвната захар, като забавя процеса на усвояване на въглехидратите;
  • сапонините, съдържащи се в овеса, увеличават производството на естествени „убиващи клетки“, които са съществена част от имунната система на организма.

Опитайте да хапвате сутрин горещ овес вместо студените зърнени закуски. Тялото ви ще ви благодари в продължение на много години.

5. Хормон на растежа: от яйца до зърнени храни

Понастоящем човешкият хормон на растежа (hGH) е в центъра на лечението против стареене и драстично подобрява живота на много пациенти в напреднала възраст. Човешкият хормон на растежа, който предимно се използва за лечение на деца със забавяне на растежа, подобрява възстановяването, регенерацията на тъканите, мозъчната функция, укрепва костите и подобрява енергията и метаболизма като цяло. Препоръчва се само когато тялото на пациента вече не реагира на естествен стимул от хранителни добавки и билки, акупунктура и упражнения за повишаване на енергията. За предпочитане е естественото производство на човешки хормон на растежа с помощта на GABA или аминомаслена киселина. Тя е аминокиселина, открита в соята и други бобови растения, морски дарове, пълнозърнести храни, яйца, бирена мая, ядки и семена и е отличен заместител на човешкия хормон на растежа.

6. Вода

здоровье

Водата е високо ценена от незапомнени времена, поради нейните лечебни свойства тя е източникът на дълголетие. Учените са съгласни, че е възможно определени води да допринесат за здравето и дълголетието на жителите на района. Едно от нещата, които са общи за водата във всички зони, е чистота: без химикали и токсини. И не е изненадващо, че възрастни хора са далеч от града. Чешмяната вода в градските райони съдържа остатъци от пестициди, индустриални замърсители, хлор, флуорид и други химикали. Изворната вода и водата на планинските потоци в някои селски райони не са много по-добри поради киселинните дъждове и минералите в токсични количества, открити в подпочвените води.

Има много процеси на филтриране, които премахват замърсителите. Най-добрите видове използват активен въглен, но оставя разтворимите минерали във водата. Не използвайте омекотители за вода, тъй като те елиминират основните минерали и не съхранявайте вода в пластмасови съдове, тъй като хлорираните бифенили (ПХБ) проникват във водата.

7. Портокалова кора

Традиционната китайска медицина винаги е използвала портокалова кора за подобряване на храносмилането на мазни и богати храни, а в китайското готвене често се използва в ястия с говеждо месо. Всъщност ефективността на портокаловата кора при понижаване на нивата на холестерола надвишава тази на някои от най-често срещаните лекарства днес и то без странични ефекти. Проучванията показват, че съединенията, които съдържат полиметоксилирани флавони (PMF), открити в пигментите на портокали и мандарини, понижават нивата на лошия холестерол (LDL), без да променят нивата на добрия холестерол (HDL).

8. Растението против стареене: женшен

Корейският женшен е може би най-известното лечебно растение в света. Популярното му използване е за повишаване на енергията и устойчивостта, а в Азия се използва медицински повече от 5000 години. В Китай женшенът е безценен, вероятно защото се смята за прекрасна добродетел като възстановител на здравето. Името му е Panax ginseng, а името panax е свързано с думата панацея, което означава „лечител - всички“. Изследователите на Запад потвърдиха ефективността на женшен в различни традиционни приложения. Той обикновено се счита за „адаптивно“ растение и като такова укрепва функциите на тялото и имунната система, като помага на хората да се адаптират към негативните ефекти от физическия стрес в околната среда. Женшенът помага за подобряване на координацията и времето за реакция, издръжливостта и облекчаване на умората.

9. Сминдух: Събужда жизненост

В китайската медицина сминдухът е известен в далечното минало за повишаване на жизнеността, така че оттогава той се използва като средство срещу липса на енергия, за ускоряване на възстановяването от сериозни заболявания и за подобряване на слабата сексуална функция. Последните проучвания показват, че сминдухът е ефективен при понижаване на нивата на вредния LDL холестерол и за контрол на нивата на кръвната захар при диабетици. Благоприятното въздействие на сминдуха може да се дължи на съдържанието на фитостероли, които са растителни хормони, имитиращи хормони в тялото, които са от съществено значение за поддържането на нашето здраве. 

10. Оформете своя свят: по-малко пластмаса

Леката, издръжлива и гъвкава пластмаса е материал, който е повсеместен в съвременния комфортен живот. Много видове обаче освобождават винилхлорид и други опасни газове, които могат да причинят рак, вродени дефекти, белодробни и чернодробни заболявания. Те също имитират естроген в организма, което води до хормонален дисбаланс, особено при жените. В допълнение към пластмасата, която виждаме всеки ден, в телевизори, компютри, телефони, кафе машини, бутилки с минерална вода и контейнери за храна, пластмасата е скрита и на места, които не бихме си представили, че съществуват - в козметиката, тапицерията, килимите, дъвките, дамските превръзки, носни кърпички, тоалетна хартия, матраци, строителни изолационни материали и дрехи от полиестер. Намалете рисковите фактори за вашето здраве, като намалите употребата й: използвайте стъклени бутилки за вода, дървени играчки, продукти от рециклирана хартия от фибри, хигиенни продукти и козметика, изработени от естествени съставки.

11. Вашата спалня е вашето царство

Тъй като прекарвате почти една трета от живота си в спане, спалнята е най-важната стая във вашия дом. В идеалния случай тя трябва да бъде далеч от входа на къщата и улицата, в най-тихия район на къщата, където движението на хора е минимално. Дизайнът трябва да бъде минималистичен, неусложнен, в успокояващи цветове като нюанси на синьо, зелено или сиво. Осветлението трябва да е слабо, а музиката успокояваща. Ако живеете в оживен квартал, използвайте методи за изолиране на шума, за да осигурите тиха атмосфера. Общото усещане трябва да бъде на топлина и сигурност.

Не поставяйте телевизор или компютър в спалнята. Тези устройства създават електромагнитни полета, които попиват безпокойството и нервността. Растенията също не са подходящи за спалнята, тъй като през нощта те отделят въглероден диоксид, изчерпвайки количеството кислород във въздуха, който дишате. Релаксираща обстановка в спалнята ще ви осигури подобрена почивка, което е от съществено значение за доброто здраве и дългия живот.

12. Саксиите и тиганите могат да ви отровят

Ако използвате алуминиеви или медни съдове и тигани, може да се отравяте бавно. Взаимодействие, което възниква между металите и топлината, прониква във вашата храна и постепенно се натрупват в тялото ви, понякога до токсичност. Например, високите нива на алуминий са свързани със загуба на паметта, лошо храносмилане, главоболие и мозъчни разстройства като болестта на Алцхаймер. Токсичните нива на мед могат да увредят имунната система и да позволят на раковите клетки да се размножават. При почистване на съдове за готвене чрез триене с драскотини, дори тенджерите и тиганите от неръждаема стомана могат да отделят малко количество токсични метали като хром и никел. През последните години беше открита връзка между тефлона в тиганите, който е пластмасов материал, и нарушенията на имунната система и възможността за развитие на рак.

13. Изхвърлете отварачката за консерви

Храненето с прясна храна е заложено във всички медицински традиции. Но в индустриалния свят, в който живеем днес, това е по-важно от всякога, не само поради ползите за здравето, но и поради опасностите, които ни дебнат в другите налични възможности. Бисфенол А, вещество, използвано като консерва в кутии, се класифицира като хормонален разрушител, тъй като съединението може да функционира като хормон, когато попадне в системата на човешкото тяло. Учените са открили, че излагането на такива химикали може да помогне за развитието на рак на простатата, кисти на яйчниците, рак на гърдата и ендометриални заболявания.

14. Рецепта за подобряване на стареенето: Активен сексуален живот

Повечето възрастни хора изпитват с възрастта рязко намаляване на честотата на сексуалната активност. В резултат на това те пропускат предимствата на скрития от природата фонтан на младостта. Сексуалната активност може да увеличи нивото на веществата в тялото, които удължават живота, например ендорфини, растежен хормон и да понижи нивото на други вещества, които съкращават продължителността на живота, като хормоните на стреса адреналин и кортизол. В допълнение, сексуално активните възрастни хора са просто по-щастливи. Сексуалното удовлетворение подобрява не само качеството, но и количеството години в живота ви!

15. Опитайте се да бъдете с главата надолу

Както всичко във физическата вселена, нашето тяло реагира на гравитацията. Но гравитацията влияе и върху вътрешните органи, телесните течности и скелетната структура. За да се осигури работата им на най-високо ниво, препоръчително е от време на време да обръщате посоката на натиска, като обръщате тялото обратно. Използвайте наклонена дъска с примки на глезена отгоре и поставете тялото си с главата надолу под удобен ъгъл. Промяната на посоката на натиск върху гръбначния стълб само за пет минути дневно може да доведе до притискане на дисковете между прешлените към процес на регенерация. Кръвният поток към мозъка също се подобрява в това положение (но не прекалявайте по време на това положение, така че количеството кръв, което тече към главата, да не е прекомерно). В допълнение, такава позиция реорганизира натиска върху различните органи, а кръвният поток и лимфата получават отдих от рутината.