fbpx

7 здравословни навика, които могат да ви навредят

01 / 02 / 2021
Написана от

Смятате ли, че правите всичко необходимо за да се предпазите от различни болести и за да водите един здравословен начин на живот? Тогава може да се изненадате, че много здравословни навици имат точно обратния ефект.

Избягвате слънцето

Ако не прекарвате време под слънцето или винаги използвате слънцезащитни продукти поради страх от развитие на рак на кожата, трябва да знаете, че разумно дългият престой на слънце е дори полезен за вашето здраве. Слънчевата светлина помага за производството на витамин D, който е важен за усвояването на калций и фосфор. Те са от съществено значение за здравите кости, зъби и мускули. Освен това всеки шести човек има недостиг на този витамин.

Затова е необходимо да прекарвате на слънце поне двадесет минути на ден, без защитни кремове. Но винаги имайте предвид вида и състоянието на кожата си.

Пиете вино, за да се отпуснете

Чаша вино е пълна с антиоксиданти и витамини, така че ако пиете само една на ден, няма да застрашите здравето си. Ако обаче редовно консумирате големи количества алкохол за кратък период от време, ще навредите на имунната си система и ще нарушите отделянето на нежеланите бактерии от тялото. Също така продължителната редовна консумация на алкохол нарушава цикъла на съня.

Какво трябва да се направи

Пийте умерено, понякога се опитвайте да избягвате алкохола напълно за няколко дни. От друга страна, това ще ви помогне да разбере до каква степен сте зависими от спиртните напитки.

Тренирате усилено всеки ден

Движението е от изключително важно значение, стига да бъде в умерено. Ако тренирате всеки ден, мускулите нямат време да се регенерират. Експертите са съгласни, че хората, които се движат редовно, се разболяват по-малко, но почивката също е важна. По време на тренировка в организма се отделят два хормона - кортизол и адреналин, които в дългосрочен план могат да нарушат имунитета на организма.

Поради тази причина трябва да редувате силовите тренировки с по-леки и един или два дни в седмицата да оставяте тялото и мускулите да се възстановят.

Измивате зъбите си веднага след всяко хранене

Почистването на зъбите трябва да става поне половин час след хранене. Вашата слюнка се нуждае от време, за да неутрализира киселините и да укрепи зъбния емайл. Ако споделяте четката си за зъби с друг човек трябва да спрете да го правите, тъй като тя съдържа около 10 милиона бактерии, които могат лесно да се разпространят. Не забравяйте, че тя трябва да се сменя на всеки три месеца или по-рано, ако е започнала да се захабява.

Вие се отказвате от въглехидратите

Ако сте изключили от диетата си бял хляб, ориз и захар, сте се справили добре. Отказа от абсолютно всички видове въглехидрати обаче е не само вредна за здравето, но няма да можете да загубите нежелани килограми завинаги. Пълнозърнестите храни трябва да бъдат важна част от балансираната и разнообразна диета. Те не само са източник на  фибри, но и спомагат за растежа на полезните бактерии в червата, информира МедКонсулт.бг.

Какво може да направите

Включете в диетата си:

  • кафяв ориз; 
  • киноа;
  • пълнозърнест хляб. 

Използвате антибактериални гелове

Производителите твърдят, че тези гелове убиват до 99% от бактериите, но всъщност те премахват около половината. Още един минус е, че геловете също могат да изсушават и раздразнят кожата, както и да причинят алергична реакция.

Антибактериалните гелове са идеална алтернатива, но при възможност винаги измивайте ръцете си със сапун и гореща вода, споделя MedConsult.bg.

Наваксвате със съня през уикендите 

Може би си мислите, че сънят през уикенда до обяд ще зареди “батериите” ви за следващата седмица, но тялото ви не работи така. И обратно, ако сте свикнали с определен брой часове сън всеки ден и след това спите твърде дълго, можете да увеличите риска от сърдечни заболявания и диабет.

Какво е необходимо да се направи

  • спете поне седем часа на ден;
  • ако е възможно, лягайте преди полунощ;
  • ставайте в обичайните часове и през почивните дни, както тялото ви е свикнало.