fbpx

Бирен корем - защо се появява и как мъжете да се справят с него

18 / 02 / 2021
Написана от

Големите размери на корема влияе отрицателно върху функционирането на цялото тяло, така че причината да се отървете от него не е само естетическа. Но защо се появява бирения корем? Наистина ли се причинява от пиенето на бира? Може да сте спокойни, че не само напитката е виновна. Зад всичко се крие цялостният ви нездравословен начин на живот. Да, до известна степен вие също сте генетично предназначени да натрупвате мазнини в стомаха си, но все пак можете разумно да коригирате количеството им. Ако консумирате нискокалорична храни и увеличите физическата си активност сантиметри в кръста постепенно ще започнат да намаляват. Трябва само силна воля и много търпение.

Диетата също е за мъже

Може да смятате, че диетите са мода сред жените, а мъжете трябва да се спортуват усилено, за да отслабнат. Но истината е някъде другаде. Можете да спортувате колкото искате, но без рационална диета никога няма да се отървете от излишните килограми. Съставът на диетата допринася за отслабване с около 80%, останалото след това се състои от различни спортни дейности. 

Ако веднага се впуснете в диета за бързо отслабване, това ще доведе до йо-йо ефект. Веднага щом се върнете към старите си хранителни навици в пристъп на вълчи глад, килограмите ще се покачат отново, а заедно с това и бирения корем.Необходим ви е режим на хранене, чрез които трайно ще изгори мастните запаси на тялото ви.

Защо мъжете имат бирено коремче

Сред хората има разпространен мит, че когато мъжете пият много бира, коремът им расте. Но това всъщност не е така. Няма научни доказателства, които да показват пряка връзка между консумацията на бира и растежа на мастната тъкан в корема. Независимо от това, пиенето на бира засяга мъжкия корем - консумацията й увеличава апетита, а това води до по-голям прием на храна и наддаване на тегло. Истинската причина за биреното коремче при мъжете е висококалоричната храна и мъжката предразположеност за складиране на мазнини по корема, споделя МедКонсулт.бг.

Натрупването на мазнини в тази област започва да се появява при мъжете на средна възраст. Следователно хората също вярват, че остаряването може да повлияе. Влияние обаче оказва и загубата на мускулна маса, свързана с напредването на възрастта, в резултат на което се появява бирено коремче, а метаболизмът се забавя. 

Това означава, че тялото се нуждае от по-малко енергия в покой, отколкото преди, така че дори ако все пак се храните по същия начин, тялото съхранява неизползваната енергия в мастните запаси. За да предотвратите това, трябва да работите върху изграждането на мускулна маса, да направите промяна в диетата и да спортувате редовно. Това не само ще ви отърве от биреното коремче, но ще допринесе за здравето и общото ви състояние.

Коремните мазнини са вредни за вашето здраве

При жените мазнините се натрупват най-много около ханша и бедрата, докато при мъжете се натрупват най-много в областта на талията. В същото време коремните мазнини са много по-опасни за здравето. Те не само се съхраняват под кожата, но нарастват много по-дълбоко между вътрешните органи и се наричат висцерални мазнини. Подкожните мастни тъкани са по-скоро естетически проблем, но висцералните, които не се виждат на пръв поглед, са буквално коварна. Те освобождават редица ензими и хормони в кръвта, някои от които могат да навредят.

Натрупаната висцерална мастна тъкан влияе отрицателно върху правилната функция на жизненоважни органи, може да обгърне цялото сърце, черния дроб, бъбреците, панкреаса или да проникне в мускулите. 

Загуба на тегло без гладуване

Ако решите да премахнете натрупаните коремни мазнини и биреното коремче, първо трябва да знаете, че не можете да отслабнете само на определена част от тялото. За да активирате всички процеси, които допринасят за загуба на тегло, първо трябва да промените диетата си и да включите упражненията в ежедневните си задължения. Необходимо е да ограничите консумацията на някои храни, а други да включите в дневното си меню:

  • обърнете внимание на разнообразна и балансирана диета, съдържаща всички важни хранителни вещества (въглехидрати, протеини, мазнини, витамини, минерали, фибри);
  • избягвайте всички бели хлябове, кифлички, понички, сладкиши, сладки напитки, полуфабрикати и алкохол;
  • фокусирайте се върху качествените протеини от животински и растителен произход (птиче месо, яйца, сирене, бобови растения и др.);
  • яжте повече зеленчуци, но и не пропускайте плодовете;
  • разделяйте храната на 5 до 6 малки порции на ден и задължително закусвайте;
  • консумирайте сложни въглехидрати под формата на пълнозърнести продукти (ръжен пълнозърнест хляб);
  • приемайте големи количества течно - за предпочитане вода или зелен чай.

За да не бъдете привлечени от нездравословните храни, с които сте били свикнали (чипс, пържени картофи, сладолед, шоколад и др.), най-добре ги премахнете от обсега си. Когато не ги виждате, ще устоите на изкушението по-лесно. 

Отслабвате и с упражнения

В допълнение към правилния състав на диетата, както подкожната, така и висцералната мазнина могат да бъдат намалени чрез адекватна физическа активност. Както вече споменахме, тялото губи мазнини равномерно, така че не можете да изберете в коя област точно да отслабнете. Всичко се случва по едно и също време, така че би било голяма грешка да се съсредоточите само върху упражнения за премахването на бирения корем. Важно е да изпълнявате аеробна и анаеробна физическа активност .

Аеробната физическа активност под формата на бягане, колоездене, плуване, аеробика или просто бързо ходене, активира процеса на изгаряне на мазнините в тялото. От друга страна, укрепващите упражнения за корема ще увеличат обема на мускулната маса по тялото, но за да бъдат видими под слоя подкожна мазнина, е необходима и аеробна физическа активност. Поради тази причина трябва да комбинирате двете дейности.

Упражненията, предназначени за укрепване на коремните мускули, влияят положително на цялата коремна област. Ако мускулите са слаби, коремната стена, която е притисната от стомаха и червата, изпъква леко напред. Това създава характерен изпъкнал корем, въпреки че нямате много мазнини.  

Има редица упражнения за корем и не е нужно да “бягате” веднага към фитнеса. Такива са класическите "коремни преси", които лесно можете да изпълнявате в домашни условия. 

Заредете след тренировка

Физическите упражнения и здравословното хранене вървят ръка за ръка при отслабване, но в крайна сметка правилната диета оказва значително влияние върху изгарянето на телесните мазнини и намалянето на бирения корем. Ако вашата диета не съдържа необходимите хранителни вещества, а само “празни” калории, едва ли ще успеете да достигнете оптималното си тегло. За да може усилията ви скоро да имат очаквания ефект, е важно да подпомагате изгарянето на мазнини по всички възможни начини.

След усилени тренировки тялото трябва да попълни енергията. Следователно, различни протеинови шейкове и смутита са напълно незаменими в диетата на активно спортуващи хора. Също е необходимо да си набавяте фибри, витамини и минерали, които допринасят за по-бързи метаболитни процеси в организма и последващо отслабване, разбра MedConsult.bg.

Намаляването на бирения корем е процес, които изисква постоянство и упорита работа, така че трябва да имате достатъчно силна мотивация. Ако сте последователни, ще постигнете желаната цел стъпка по стъпка и ще се отървете веднъж завинаги от бирения корем.