fbpx

9 източника на минерали и витамини не само за красотата на вашата кожа

01 / 06 / 2021
Написана от

За повечето жени външният вид на кожата им е много важен. Правят всичко, за да я поддържат свежа, млада и здрава за дълго време, като използват множество козметични продукти и правят различни разкрасителни процедури. 

Обаче не е само продуктите, които използваме са от значение - важна е храната, която консумираме. Много храни могат да предизвикат различни алергии, които се проявяват върху кожата, докато други съдържат витамини и минерали, без които нейното състояние ще се влоши. Храната, независимо дали си признаваме или не, има голям ефект върху здравето на кожата ни. Ако прибавите някои от тези хранителни продукти към дневното си меню, състоянието на кожата ви ще започне да се подобрява.

Морковите ще осигурят необходимите витамини за вашата кожа 

Ако кожата ви е с недостиг на витамини и минерали, морковите може да са най-доброто решение. Ретинолът има най-силно присъствие в този зеленчук, който придава на кожата точния тон, помага при акне, обриви и бръчки и повишава нейната еластичност.

Минералите, от които имате нужда са част от състава на целината

Целината е един от най-големите източници на минерали, като е нейния списък попадат:

  • магнезий;
  • натрий;
  • калций;
  • калий;
  • желязо; 
  • фосфор.

Големи нива на витамин А, B1, B2, B6 и C се съдържат в листата на целината, разбра MedConsult.bg.

Целината има противовъзпалително действие, като помагат, наред с други неща, за премахване на възпалението в храносмилателния тракт. Тя е важен източник на антиоксиданти.

Благоприятства за състоянието на кръвоносните съдове, намалява стойностите на холестерола и стимулира работата на жлъчния мехур, освобождава тялото от вредни вещества, помага при запек.

Причини за консумация на краставици

Друг зеленчук, който може значително да ви помогне да поддържате здрава кожа, е краставицата. Огромното количество вода, съдържащо се в краставицата (приблизително 95%), осигурява нейната влага и еластичност. Този зеленчук е силен диуретик - той ще помогне, например, при подпухналост и торбички под очите. Също е богат на витамини и минерали, включително А и Е, магнезий и калий. 

Тиква 

Тиквата е огромен източник на бета-каротин, съдържа витамини А, В и С, а също така присъстват минерали като калций, магнезий, калий и цинк.

Бадеми

Бадемите са чудесен източник на токоферол, който е от съществено значение за поддържане на младостта на кожата и защита на клетките от увреждане на свободните радикали. Те съдържат мононенаситени мазнини, минерали, протеини, фибри и повече калций от другите ядки, споделя МедКонсулт.бг.

Риба

Рибата е богата на омега-3 мастни киселини, широк спектър от витамини и минерали, включително А, В6, В12 и D, фосфор, магнезий и селен. Те са важен източник на протеин. 

Орехи 

Ако търсите изключителен източник на мононенаситени мазнини (те понижават опасността от заболявания, засягащи сърцето), тогава посегнете към орехите. Други хранителни вещества, които можете да получите от тях, са:

  • антиоксиданти;
  • манган;
  • минерали;
  • омега-3 мастни киселини;
  • мед;
  • витамин Е.

Спанак

Всички знаят, че спанакът е отличен източник на желязо, но съдържа и хлорофил (има противовъзпалителен ефект, повишава способността на организма да произвежда хемоглобин), фолиева киселина, витамини А, В, С и Е, калий, калций , магнезий, бета-каротин и омега-3 мастни киселини.

Кокосово масло

То е един от най-богатите източници на наситени мазнини, студено пресованото задържа витамини А, С и Е. Притежава комбинация от мастни киселини, особено лауринова и миристинова киселина.