fbpx

Тичането помага при хроничен стрес

05 / 06 / 2018
Написана от MedConsult

Стресът и продължителното напрежение имат негативни последици върху здравословното състояние на човек. Най-честите симптоми са нарушена концентрация, безсъние, раздразнителност, постоянна умора, чувство за липса на време, за невъзможност за справяне със задълженията, потиснатост, а това довежда и до забравяне.

Една от най-важните стъпки за справяне със стреса е спортът

Според научно изследване, бягането може да неутрализира негативния ефект върху мозъка, който хроничния стрес води със себе си

Хроничният стрес увеличава производството на хормона кортизол, което оказва негативно влияние върху редица мозъчни функции и повишава риска от здравословни проблеми като прекомерно повишаване на теглото, проблеми с храносмилането, остеопороза, хормонален дисбаланс, рак, сърдечносъдови заболявания, диабет и др.

Според изследователите най-добрата ефективност на паметта и ученето се постига при ниско ниво на стрес и редовна физическа активност.

Тичането помага както за физическото, така и за психическото здраве на човек

•Редуциране нивата на стрес – тъй като умората и нервното напрежение през деня водят до натрупване на токсични вещества в организма, обилното потене по време на бягане способства да се освободим  да се освободим по-лесно от тях;

•Повишава настроението и носи усещане за щастие – по време на физическа активност, особено при бягане, в мозъка се синтезират ендорфини, известни още и като „хормоните на щастието“. Колкото по-голяма става концентрацията им в организма, толкова по-добро е настроението ни, усещаме еуфория, в резултат на което изчезва и лошото настроение;

•Подобряване дейността на мозъка – много често докато тичаме, в съзнанието ни често се появяват творчески решения на проблемите ни. Това е в резултат на значителния приток на кислород, който подобрява функционирането на мозъка и на централната нервна система.