fbpx

Стречинг за по-голяма еластичност на мускулите

13 / 08 / 2018
Написана от MedConsult

Стречингът придоби голяма популярност сред спортуващите в последните години. Представлява разтягане нa мускули и сухожилия, което подобрява гъвкавостта на тялото. Едни от най-важние ползи, които разтягането носи за тялото са правилното подреждане на костите и ставите, укрепване на съединителните тъкани и др. Мускулите ни са съставени от влакна, които под въздействието на натоварването се съкращават и така придобиват еластичност. Стречингът е насочен към бавното изпълнение на натоварване на мускулите и сухожилията на ръцете, гърба и краката.

Редовният стречинг укрепва ставите, които стават по-малко податливи на навяхвания

Според направено проучване важно преимущество на упражненията за ратягане е, че с течение на времето значително се подобрява притокът на кръв към мускулите.

Когато правите упражнения за отслабване и подобряване на настроението, статичното разтягане е от голяма полза. Те ще помогнат за укрепване на мускулите и тъканите и ефектите ще бъдат дългосрочни.

Едно от основните предимства на стречинга е, че може да се изпълнява в домашна обстановка. При наличие на заболявания е задължително консултация със специалист. При хипертония, артрити и някои други заболявания е препоръчително да се избягват подобен вид физически упражнения.

При добавянето на стрeчинг към рутинната тренировка могат да се извлекат следните ползи:

  • развиване на качества като контрол и стабилност на тялото;
  • по-бързо възстановяване на мускулите след силови тренировки;
  • редуциране на болката при мускулна треска;
  • подобряване на подвижността и обхвата на движение при изпълнение на силови упражнения.

При изпълнение на стречинг-упражнения е важно да се обърне внимaние на дишането. Издишване при разтягане и вдишване при отпускане.

Разтягането е препоръчително да се прави 2-3 пъти седмично, а през останалите дни да се практикува йога, пилатес или разходка в парка.