fbpx

7 сурови ореха на ден за здраве и дълголетие

07 / 05 / 2019
Написана от MedConsult

Два са основните и най-разпространени вида орехи в света Персийски и черен орех. Родината на Персийския орех е Иран, а черния произлиза от Северна Америка. Учените са доказали, че и двата вида орехи са едни от най-здравословните ядки. Освен че притежават всички хранителни елементи за здравословна диета, орехите съдържат високи нива на защитни антиоксиданти, които се противопоставят на влиянието на вредните свободни радикали. 

Орехите съдържат 15% белтъчини, което ги прави много полезна храна за активно спортуващите 

Но като с всеки вид ядки не трябва да се прекалява с консумацията им, тъй като процентното количество на мазнините е относително високо 67%, което ги прави изключително калорична храна. Според проучванията редовната консумация на ядки понижава риска от сърдечни заболявания, някои видове рак и диабет тип 2, установи Medconsult. Това е така, защото орехите се отличават с нисък гликемичен индекс. Този индекс показва скоростта, с която извличаната от храната захар попада в кръвта. Продуктите с нисък гликемичен индекс осигуряват забавено повишаване и понижаване на кръвната захар. 

Омега-3 мастните киселини в орехите са важни за предпазването на костите от счупване и травми 


Мастните киселини имат уникални свойства да укрепват здравето на костите и да понижават риска от фрактури.   Орехитe са важен източник на антиоксиданти, фибри, протеини, витамини и минерали. В 100 гр. орехи се съдържат 163% от дневната доза манган, необходима за организма. Минералът има важна роля за обмяната на веществата в организма, допринася за здрави кости, кожа и др. 

Oрехите могат да се използват в различни рецепти: 

за добавяне към смутита; 
за приготвяне на здравословно мюсли; 
за влагане в различни ястия и десерти; 
чрез студено пресоване се извлича изключително полезно орехово олио. 


Medconsult напомня, че учените препоръчват да се консумира по 7 сурови ядки на ден, защото топлинната обработка отнема от качествата на антиоксидантите в ядките.