fbpx

Храната е основен фактор за здравето на сърцето

20 / 09 / 2019
Написана от MedConsult

Всички заболявания, които увреждат сърцето, спадат към групата на сърдечните заболявания. Причините за влошаване на сърдечното ни здраве са изключително много.

Medconsult.bg ви предоставя информация за хранителните навици и храната, която приемаме ежедневно и как влияят до голяма степен на най-важния ни орган. По отношение на работата му и кръвното налягане, значение оказват вещества като мазнини и холестерол, които често се съдържат в консумираните от нас продукти.

Добрата новина е, че ако се храним правилно, можем да намалим риска от сърдечносъдови болести.

Неправилното хранене води често до аритмия

Често пъти причината за това състояние е именно неправилното хранене. Артериите ни могат да се стеснят - това заболяване е познато като атеросклероза. В рамките на артериите се натрупват мастни плаки, а това от своя страна ограничава притока на кръв и води до промяна в кръвното ни налягане. Възможно е да се предизвика заболяване на коронарните артерии, което води до запушване на кръвоносните съдове, които помагат в работата на сърцето. Нелекувани, сърдечните проблеми могат да доведат до по-неприятни заболявания, а понякога и до фатален край.

Кои храни са вредни за сърцето

Най-вече тези с наситени и транс-мазнини, които често обичаме да си похапваме

  • Бекон;
  • Бял хляб;
  • Колбаси;
  • Пържени храни;
  • Вафли, шоколади и др.

Консумирането им намалява количеството на така наречения добър холестерол в тялото ни. Сладкишите и бонбоните пък съдържат фруктоза и също намаляват нивото на полезния холестерол и повишават нивата на триглицеридите. 

Кои храни са полезни за сърцето

Плодове и зеленчуци

Това със сигурност са храните, които съдържат възможно най-малко мазнини, холестерол и натрий, а и да не забравяме ниските в тях калории. За да бъдем здрави, необходими са достатъчни количества витамини и минерали, които несъмнено можем да намерим именно в плодовете и зеленчуците.

Зърнени храни

Няма да сгрешите, ако включите в здравословното си меню и зърнени храни – ориз, булгур или ръжен хляб, ще се отразят чудесно на тялото и сърцето ви.

Месо и риба

Ако сте почитатели на месото, то задължително го оставете в диетата си, но се постарайте да ядете предимно говеждо или пилешко. Рибата също е изключително полезна за сърцето, поради високото съдържание на омега-3 мастни киселини.

Според прочуване на Medconsult.bg високият прием на сол повишава нивото на кръвното налягане, а това от своя страна натоварва и сърцето. Намалете солта в менюто си, както и продуктите с високото и съдържание. Пийте повече вода, за да хидратирате тялото си и прясно изцеден плодов сок, който да ви осигурява нужните полезни хранителни вещества ежедневно.