fbpx

Кои храни са подходящи за развитието на децата

22 / 10 / 2019
Написана от MedConsult

Всеки родител желае най-доброто за детето си и иска то да бъде здраво. Здравословното ни състояние невинаги зависи от нас. Но храната оказва голямо влияние върху организма ни. Много често децата консумират вредни храни – чипсове, снаксове и др. Пържените храни и чипсовете могат само да навредят на детето ви. За да бъдат децата ви здрави, трябва да внимавате с какво се хранят.

Medconsult.bg ви дава подробни насоки по отношение на правилното хранене на вашия малчуган.

Кои храни са здравословни за Вашето дете

Хранителните продукти, които са полезни за тях:

  •  Какао – какаото в суров вид съдържа голямо количество антиоксиданти и флавоноиди. Затова е полезна храна за хората, страдащи от рак и най-различни инфекции като настинки и др. Какаото намалява риска от сърдечни заболявания, диабет, депресия, понижава кръвното налягане, подобрява кръвообращението; 

  • Тахани от ядки – ядките съдържат голямо количество омега мастни киселини затова са изключително полезни и подпомагат менталното развитие на детето. Невинаги децата обичат да похапват ядки затова техен заместител могат да бъдат таханът от ядки;
  • Горски плодове – ако децата Ви често консумират малини, къпини или ягоди, ще повишат имунитета си. Това е така, защото те са богати на хранителни вещества, витамини и антиоксиданти. Особено пресните горски плодове, току-що набрани, са най-здравословни. Те намаляват риска от появата на исхемична болест на сърцето и понижават холестерола. Те са източник на антиоксиданти. А антиоксидантите укрепват имунната система и предпазват от рак. Те забавят процеса на стареене на мозъка;
  • Киселото мляко е добър източник на пробиотици. То съдържа калций, витамин B, белтъчини, фосфор, цинк. Сутрин децата могат да закусят кисело мляко с плодове или зърнена закуска
  • Авокадо – богато е на калий затова подпомага мускулния растеж. Освен това съдържа витамин К, Е, B 5, B 6, желязо, мед, манган, фибри. Авокадото оказва благоприятно въздействие върху сърдечно-съдовата система и очите. В състава на авокадото влизат и мононенаситени мастни киселини, които съдействат за укрепването на организма на децата;
  • Каша от овесени ядки – това е много полезна закуска. Овесените ядки са богати на витамини от група B, PP, E, макро и микроелементи. Въглехидратите в овесените ядки се усвояват по-бавно затова те успяват да заситят глада за по-дълго време. Овесената кашата децата също могат да консумират с някакъв плод.

Ако успеете да накарате децата си да свикнат с този хранителен режим, ще се радват на пълноценна и здравословна закуска и ще подпомогнат имунната си система.