fbpx

10-те най-здравословни семена на Земята

31 / 10 / 2019
Написана от MedConsult

Няма диета или хранителен режим, в които да не присъстват семена. Доказано е, че те са източник на множество полезни хранителни вещества и консумацията им може само да подобри здравословното състояние на човек. Те са отличен избор за закуска, защото зареждат със сила и енергия.

Как трябва да се консумират семената

При консумацията на семена е изключително важно да се знае, че те са запазили всичките си свойства в напълно натурално състояние без допълнителна обработка и без добавяне на сол. Ако искате да ги подложите на някаква обработка, то това може да бъде само накисване, смилане или пюриране.

Medoncult. bg ви представя няколко от най-полезните видове семена.

Кои са 10-те най - полезни семена

  • Семена от чиа - Много хора особено практикуващите здравословно хранене знаят плюсовете на чиата. Чиата съдържа антиоксиданти, мастни киселини омега-3, протеини и фибри и е отличен избор особено по време на диета. Семената на чиата не съдържат глутен, което ги прави още по-добър избор при хора с глутенова непоносимост.
  • Конопени семена - Конопът съдържа всичките 20 аминокиселини, естественият имуностимулант - фитонутриенти, протеини. Конопеното семе съдържа 65% глобулин едестин, който е лесно усвоим от организма и спомага особено много за повишение на имунитета и имунната система;
  • Нар- Семената на нара, който се съдържат в самия плод предлагат антиоксиданти, високо ниво на витамин С, калий. Нарът със своите антиоксидантни свойства се използва много често и в козметиката;
  • Ленено семе- Заради съдържащите се в лененото семе диетични фибри, то е особено препоръчвано при отслабване, защото потиска апетита и контролира повишаването на нивата на липидите в кръвта след хранене. Лененото семе спомага за доброто функциониране на червата, понижава нивата на холестерол и предотвратяване на опасни заболявания като инфаркт и инсулт;
  • Тиквени семена - добър източник на витамин В. Според различни проучвания семената от тиква предотвратяват образуването на камъни в бъбреците и спомагат при борбата с депресията. Само 100 грама тиквени семки осигуряват 54% от ежедневната нужда от протеин;
  • Кайсиеви ядки съдържат вещество известно като витамин В 17 или амигдали. Препоръчителна е консумацията на 10-12 ядки дневно. Освен всички полезни вещества ядките от кайсия са вкусни и питателни;
  • Сусам - източник на множество полезни вещества като манган, витамин В1, желязо, магнезий, мед. Съдържащите се в сусама сезамин и сезамолин спомагат за намаляване нивата на холестерола и кръвното налягане;
  • Слънчогледовите семена са богати на витамин Е, магнезий и имат високо съдържание на фитостероли. Фитостеролите подобряват имунитета и намаляват нивата на холестерола;
  • Кимион - препоръчва се при нарушено храносмилане. Освен това е и много добър антисептик, а семената са с високо съдържание на желязо. Облекчава симптомите при настинка. Смята се, че стимулира метаболизма и спомага за изграждане на силна имунна система;
  • Гроздови семена - изобилстват от витамин Е, лимонена киселина и други полезни съставки. Консумацията им понижава заболявания като висок холестерол и високо кръвно налягане.