fbpx

15 храни, богати на витамин Е

05 / 02 / 2020
Написана от Линда Стоянова

Витамин Е

Витамин Е е мощен антиоксидант, който защитава клетките от оксидативния стрес , кaто се появява, когато има твърде много свободни радикали, така че тялото вече не може да се функционира нормално.

Ако не приемате достатъчно количество от този витамин, е по-лесно да бъдете засегнати от инфекции, проблеми със зрението или мускулна слабост.
Medconsult.bg ви препоръчва 15 храни, богати на витамин Е.

Масло от пшеничен зародиш

Маслото от пшеничен зародиш е особено богато на витамин Е. Една лъжица ви позволява да усвоите 135% от препоръчителната ви дневна дажба. Тъй като в основата си това масло е мазнина, която позволява отлична абсорбация на витамина от нашето тяло.

Слънчогледови семки

Тридесет грама от тези семена гарантират на тялото ви 66% от препоръчителната дневна дажба на витамин Е. Те също съдържат мазнини, които позволяват успешната асимилация на витамина.

Бадеми

Порция от около 30 грама ви позволява да приемате почти половината от препоръчителната дневна доза на Витамин Е. Бадемите също съдържат мазнини и могат да се консумират и прибавени към различни зелени салати.

Лешниково олио

Една лъжица доставя на тялото 43% от препоръчителната дневна доза витамин Е.

Слънчогледово олио

Една лъжица осигурява 37% от препоръчителната дневна доза.

Бадемово масло

Лъжица бадемово масло, доставя на организма ви 36% от необходимата дневна доза витамин Е. Разбира се, бадемовото масло съдържа и мазнини.

Лешници

Порция от 30 грама осигурява 28% от количеството дневна доза, което препоръчват специалистите.

Морски охлюви

Сто грама морски охлюви, наричани още абалони, гарантират 27% от препоръчителната дневна доза витамин Е.

Кедрови ядки

Тридесет грама кедрови ядки осигуряват 18% от необходимата дневна доза витамин Е.

Фъстъци

Тридесет грама фъстъци осигуряват 16% от препоръчителната дневна доза. Очевидно, те също съдържат мазнини.

Екстра върджин зехтин

Супена лъжица екстра върджин зехтин гарантира на тялото ви 7% дневна доза витамин Е, която се препоръчва на човек.

Дъгова пъстърва

Сто грама от този вид пъстърва съставляват 19% от препоръчителната дневна дажба на витамин Е.

Авокадо

В 100 грама авокадо се съдържат 14% от препоръчителната дневна доза на витамин Е. Този плод е изключително богат на мазнини и може да се консумира както самостоятелно, така и в различни видове салати, сандвичи и предястия. Пастет от ситно смляно авокадо намазано върху тънка филия черен хляб, е отличен избор за здравословна закуска.

Месо от гъска

Сто грама месо от гъска гарантират на организма 12% от препоръчителната дневна дажба на витамин Е. Същото се отнася и за пастетът от гъши дроб, но само ако е без примеси на други продукти.

Сладки червени чушки

Сто грама от тези чушки гарантират 11% от препоръчителната дневна доза на витамин Е. Чушките са подходящи за ежедневна консумация и се комбинират отлично с други видове зеленчуци и краве сирене.