fbpx

Запек: ето храните, които ви трябват

19 / 03 / 2020
Написана от MedConsult

Запекът e често срещан проблем, който засяга един на всеки пет души. Диета с ниско съдържание на фибри, напредване на възрастта, заседнал начин на живот са само някои от най-честите причини.

Обикновено средствата за запек са представени от лаксативи. Към тях трябва да прибягваме много рядко, защото те правят червата ни още по-лениви. Medconsult.bg ви препоръчва да включите в менюто си следните храни:

  • Ябълки

Те са добър източник на фибри. Една малка ябълка осигурява 4 грама. Някои диетични фибри пристигат в червата, подпомагайки функцията му. Ябълките съдържат специална фибра, която се нарича пектин, известна със слабителния си ефект. Ябълките могат да се добавят и към кисело мляко и овес.

  • Сливи

Когато мислим за плод, който ни помага да отидем по-лесно до тоалетната, сливите винаги са добра идея. Един плод не само съдържа 2 грама фибри, но и е добър източник на сорбитол. Помага за облекчаване на запека, като привлича вода в червата. Отличен помощник са също и във вариант на сок.

  • Киви

Друг много полезен плод, ако страдате от запек, е киви. Няколко проучвания потвърдиха, че яденето само на две от тях всяка вечер ще слабителен ефект на следващата сутрин. Кивито като цяло е истинска съкровищница на благополучието.

  • Ленени семена

Ленените семена имат много полезни свойства. Едно от тях се отнася до благосъстоянието на червата ни. Две супени лъжици ленено семе са достатъчни на ден. Те съдържат слуз и пектини, които укрепват чревната лигавица и регулират чревния транзит.

За да се насладите на предимствата на ленените семена, трябва да ги консумирате смлени и да ги дъвчете добре . Съветът е да натрошите три до четири лъжици, да ги държите в херметичен буркан и да изядете една лъжица след закуска и друга след вечеря, като двете са придружени от хубава чаша вода.

  • Круши

Крушите могат да облекчат запека. На първо място благодарение на фибрите: средна круша съдържа шест грама фибри. Те също са богати на сорбитол, като сливите.

  • Боб

Бобът също съдържа много фибри, което помага да бъдете редовни.

  • Ревен

Освен с фибрите, които съдържа, ревенът е много полезен, тъй като има съединение, наречено сеннозид , което има слабително действие.

  • Артишок

Няколко проучвания показват, че артишоците имат пребиотичен ефект -хранят добрите бактерии на червата, придавайки редовност и благополучие. Ето защо трябва често да присъстват на масата.

  •  Кефир

Кефирът е ферментирало мляко, съдържащо пробиотици, така наречените добри бактерии, които помагат срещу чревни проблеми.

  • Смокини

Смокините са отличен начин за приемане на фибри, особено в сушената им версия.

  • Сладки картофи

Освен витамини и минерали, сладките картофи съдържат и добра доза фибри, които могат да ни помогнат.

  • Леща

Подобно на боба, лещата също е отлична за облекчаване на симптомите на запек. Освен влакната те съдържат и маслена киселина, която ускорява чревното движение.

  • Чиа семена

Богати на фибри, те са наистина полезни срещу запек.

  • Овес

Богат на фибри, овесът, консумиран всяка сутрин за закуска, улеснява чревния транзит.