fbpx

Ползи от сварени яйца

23 / 04 / 2020
Написана от Кристина Иванова

Има много начини да използвате твърдо сварените яйца при готвене. Например можете да ги напълните с плънка или да ги използвате в салатата. Въпреки че яйцата също могат да бъдат пържени или панирани, варенето е един от най-добрите и лесни начини да ги включите в сутрешното меню.

При този метод на готвене протеинът остава вътре в черупката, а жълтъкът остава вътре в протеина, което гарантира максимално запазване на всички хранителни вещества и вкус.
Medconsult.bg напомня, че твърдо свареното яйце предотвратява заболявания, помага да се поддържате във форма и подобрява цялостното здраве.

Твърдо свареното яйце срещу пържените яйца

Яйцата са хранителни, но степента на хранителната им стойност зависи от метода на приготвяне. Пърженето добавя повече калории ,отколкото обикновеното готвене. Едно голямо яйце съдържа около 80 калории, но ако го запържите в масло или растително масло, този брой се увеличава. Ето защо се препоръчва да се консумират варени яйца, за да се избегнат ненужните калории и мазнини.

Хранителната стойност на твърдо сварените яйца

Удивително е колко хранителни вещества съдържа едно яйце, особено варено. То осигурява на организма минерали като селен, фосфор, холин, калций и цинк. Освен това е здравословен източник на витамини A, B, D, E и K.

Варените яйца и отслабването

Тъй като по време на диетата е необходимо да се намали съдържанието на калории в диетата, но в същото време да се опитате да поддържате мускулна маса, твърдо сварените яйца са отличен продукт, който спокойно можете да включите в менюто по време на отслабване. Те имат достатъчно протеин, за да се почувствате сити дълго време и да се лишите от леката закуска между храненията. Доказано е също, че въвеждането на яйца в сутрешното хранене води до по-нисък прием на калории през останалата част от деня.

Твърдо сварените яйца са много популярни сред спортистите и хората, които активно се занимават със спорт. Факт е, че протеинът помага за възстановяване на мускулите след разкъсвания, наранявания или пренапрежение поради прекомерна физическа активност.

Друго полезно свойство за отслабване е наличието на селен и витамин В. Селенът подпомага функционирането на щитовидната жлеза, а витамин В подпомага обменните процеси в организма.

Варените яйца и здравите кости

В допълнение към възстановяването на мускулите, твърдо сварените яйца подобряват здравината на костите. Те доставят калций, който се използва от тялото, за да придаде сила и плътност на костната структура. Яденето на яйца често помага да се поддържат кости здрави дори в напреднала възраст.

Твърдо сварени яйца и сърцето

Дебатът за ефекта на високия холестерол в яйцата все още не е стихнал напълно. Те наистина могат да повишат нивото на това вещество, но само на пръв поглед. Има два вида холестерол: HDL и LDL. Първият е полезен за общото здравословно състояние и именно той се повишава, когато ядете яйца. Някои изследвания дори установяват, че те допринасят за промяна в структурата на LDL холестерола (или лошия), като по този начин намаляват риска от сърдечни заболявания.

Твърдо сварени яйца и предотвратяване на болести

Други хранителни вещества, които се намират в яйцата, включват цинк и холин. Цинкът е елемент, който подобрява функционирането на клетките на имунната система, който ни предпазва от заболявания. Холинът също е ценно вещество и се свързва със създаването на повече клетки. Полезните свойства на твърдо сварените яйца включват също подобряване на интелектуалните способности, увеличаване на енергията, понижаване на кръвното налягане и предотвратяване на ракови заболявания.