fbpx

Навиците, които ви пречат да отслабнете

30 / 04 / 2020
Написана от Кристина Иванова

Отслабването и поддържането на нормално тегло се считат за неразделна част от начина на живот на съвременните момичета и момчета. Някои обаче не могат да постигнат резултата дори и ако спазват строги диети. Medconsult.bg отговаря на въпроса защо се случва това - често причината са навиците, на които дори не обръщаме внимание.

Неподходяща диета

Струва си не само щателно да се броят калориите, но и да се преразгледа старателно диетата ви. На първо място е важно да се изключат бързите храни, продуктите със съмнителен състав, да се ограничи употребата на нискомаслени продукти и замразените храни.

  • Продукти с ниско съдържание на мазнини

Факт е, че твърде малкото мазнини в диетата, особено полиненаситените мастни киселини, са вредни за здравето и не допринасят за загубата на тегло. Диетата трябва да е балансирана!

Освен това, за да запазят вкуса си, производителите много често добавят голямо количество захар към немаслените продукти. В резултат на това калорийното им съдържание често е дори по-високо от обикновеното, а не без мазнини.

Що се отнася до замразяването, не е тайна, че правилата за съхранение далеч не винаги се спазват в складовете на фирми на едро и в магазините. В същото време, поради постоянната разлика в температурата, продуктите губят повечето от полезните си свойства или могат да бъдат развалени. Предпочитайте свежи сезонни плодове и зеленчуци!

  • Замразено месо

И ако говорим за разнообразни замразени полуфабрикати от месо и риба, трябва да вземем предвид друг важен момент. Много често производителите ги правят от най-нискокачествените части на трупа: най-дебелите, жилавите и т.н. парчета. И когато те са замразени, е трудно да разпознаете техният състав.

 Солта затруднява отслабването

Солеността на храна трябва да бъде умерена. Факт е, че солта е в състояние да задържа водата в организма, което пряко влияе върху обема на тялото.

  • Излишна сол

Нуждаем се от определено количество сол, но с нормалното хранене я набавяме достатъчно от най-обикновените, познати храни, които консумираме ежедневно. И ако ядете поне веднъж на ден извън дома, тогава можете да сте сигурни, че това едно ядене ще ви осигури ежедневен прием на сол .

Също така трябва да сте по-внимателни към закупените полуфабрикати. Често, с помощта на големи количества сол и подправки, производителите маскират дефектни или стоки с изтекъл срок.

Сутрешно кафе

Без кафе огромната част от хората не могат да се събудят сутрин. Въпреки това малко хора знаят, че тази напитка може да е причината за липсата на успех в процеса на отслабване.

  • Кафе с мляко и захар

Обикновено в кафето добавяме мляко или сметана и го подслаждаме доста. Напитката става висококалорична, така че ако пиете кафе, тогава не слагайте захар и други добавки .

Липса на физическа активност

В момента по-голямата част от населението води заседнал начин на живот. Организацията на работния процес също допринася за това: офисната работа, към която преминават все повече хора, не изисква активна физическа активност. Пандемията с коронавируса също допринася за слабата физическа активност, защото хората стоят през по-голямото време у дома. Добре е да включите упражнения в своето ежедневие.

  • Седяща работа

Трябва да се принудите да спортувате или поне просто да се движите повече! Липсата на време за физическа активност не е извинение. Можете да увеличите активността, като слезете от автобуса няколко спирки по-рано. Изкачете няколко етажа по стълбите, а не с асансьора. Веднъж на час станете от стола и направете лека тренировка или поне просто се разходете по коридора, стълбите на офис сградата.

Не е необходимо да ходите на фитнес, можете да тренирате у дома. Дори прекалено натоварен човек ще намери час на ден, а резултатът ще се появи след месец активни и непрекъснати тренировки

Брой хранения

Сега фракционното хранене е на мода: яжте често и по малко. В много случаи това е наистина добър и полезен съвет, помагащ за отслабването. Но има и изключения.
Броят на храненията трябва да се избира индивидуално, като се вземат предвид ритъма на живота и личните предпочитания. Например, ако един работен ден продължава повече от 10 часа, яжте 4-5 пъти на ден. Освен това мнозина, преминавайки към честото хранене, тихо увеличават общото количество консумирана храна.

Medconsult.bg съветва да анализирате диетата и начина си на живот и вероятно ще намерите много такива грешки, които ви пречат да отслабнете. Елиминирайте поне някои от тях и процесът ще бъде много по-бърз и ефективен!