fbpx

Безопасни диети

08 / 05 / 2020
Написана от Кристина Иванова

Много хора се притесняват как изглеждат и по-често това са именно жените, защото те са по-предразположени към напълняване отколкото мъжете. Дамите винаги са следвали модните тенденции, които са свързани не само с дрехи, аксесоари, прически и грим, но и с формата на тялото.

Заслужава да се отбележи, че всяка епоха има свой тип фигура за подражание. Ако по-рано признак за красотата и здравето на една жена е била „закръглената“ форма, то сега индикатор за всичко това е стройната и спортна женска фигура.

Бързите диети

За да поддържат добър въбшен вид съвременните жени се занимават с фитнес, ходят на специални спортни класове, йога и плуване. Но има и друга група, която за да изглеждат добре, предпочитат да следват изтощителни диети, без дори да осъзнават цялата вреда от тях.

Те не разбират заплахата, която всички тези „бързодействащи“ диети представляват за телата им. За мнозина тялото просто не може да издържи всички натоварвания, на които е подложено, и то започва да се „предава“. Чести са случаите, когато човек, който се е захванал с тежка диета, известно време след началото качва повече тегло в рекордно кратко време от този, който е отслабнал постепенно.

Признаци на безопасна диета

Освен екстремните диети, които причиняват вреди на хората, съществуват по-безопасни диети за отслабване, макар и не толкова бързи, но значително по-надеждни. Всички такива диети имат няколко общи признака:

  • С тях е строго забранено драстично да се намали калоричното съдържание на ястия от ежедневната ви диета. Трябва да се помни, че това винаги се прави постепенно;
  • Необходимо е да се намали количеството на консумираното брашно и сладките храни;
  • Известно е, че ако човек не яде храни, съдържащи мазнини, ще отслабне по-бързо. Ако обаче човешкото тяло не набавя достатъчно количество мазнини, тогава то няма да може да абсорбира витамини като A, E, D, K.
  • През деня трябва да пиете много вода, поради факта, че тя е отличен помощник за подобряване на човешкия метаболизъм. Зеленият чай също помага при храносмилането на храната ;
  • Необходимо е да приемате храна 5-6 пъти на ден на малки порции;
  • Храната трябва да се готви, задушава или пече без добавяне на подправки и сол;
  • Препоръчва се да замените плодовете, с изключение на зелените ябълки, със зеленчуци.

Medconsult.bg напомня да не забравяте, че красотата си е красота, но здравето винаги трябва да бъде на първо място за всички- здравият човек, пълен с енергия, не може да бъде грозен и непривлекателен в очите на другите.