fbpx

Как да различим истинския и фалшивия глад

22 / 06 / 2020
Написана от

Пристъпите на глад понякога са толкова силни, че започваме да ядем нещо, за да заситим стомаха. Често хапваме точно това, което е вредно - сладкиши или тежки мазни храни. Това не се отразява по най-добрия начин на храносмилателната ни система и започваме да наддаваме тегло. Как да предотвратим нетърпимия глад?

Оказва се, че гладът може да бъде както истински, така и фалшив. Преди да започнете да се храните, трябва да разберете кой от двата вида изпитвате. Определянето му не е толкова лесно, като може да възникне внезапно, да се случва няколко пъти на ден или да идва всеки ден по едно и също време.

Ако непрекъснато ви атакува непоносим внезапен глад и веднага се опитате да го елиминирате, по този начин ще започнете да трупате килограми и в същото време ще се обвинявате за несдържаността си. Понякога хората се опитват да забавят момента на засищане, като пият вода.

Истински глад

Истинското чувство на глад се изразява в слабост, замаяност, потъмняване на очите и омекнали крака, и се проявява, когато тялото дълго време не е приемало храна или тя е била в много малко количество, или не е била богата на витамини и хранителни вещества. Но консумацията на сладки изделия е има благоприятен ефект при рязко понижаване на кръвната захар.

Как да се преборим с истинския глад

Не е необходимо дневното менюто да се състои от 3 хранения на ден особено ако сте свикнали да излизате от дома без закуска и след това на работа за обяд да ядете сладки зърнени храни. В този случай трябва да промените диетата и да свикнете с пълноценна закуска.

Каква е правилната закуска ? Тя трябва да има достатъчно протеини, въглехидрати, фибри, мазнини. В закуската може да присъстват:

  • бял хляб с масло;
  • кисело мляко;
  • плодове;
  • извара.

Ако сутрин хапвате салата или сандвич, чувството за глад няма да ви напусне до обяда, научи MedConsult.bg. Опитайте се да добавите млечни продукти и плодове към обичайната си закуска, за да изпитате ситост за дълго време. А за обяд си пригответе извара, плодове, сурово яйце или сушени плодове.

Глад на нервна почва

Когато ви е некомфортно, неприятно, когато сте раздразнени или нервни, тогава опитайте да “погълнете” тези отрицателни емоции. Именно негативните емоции предизвикват глад. Определено искате да хапнете нещо сладко, защото сте гладни, но не искате да ядете кисело мляко или плодове. Струва ви се, че наистина искате да ядете, но всъщност не е така. Ако наистина сте били гладни, тогава с удоволствие и апетит бихте хапнали всичко, което имате под ръка - било то плодове или кисело мляко.

Каква е природата на такъв глад

Нервният глад може да възникне при недохранване, дисбаланс в съотношението на консумираните въглехидрати и протеини. Една жена трябва да консумира около две хиляди калории всеки ден. Освен това, ако повече от 5 процента от калориите, които сте приели е захар, тогава нормата е надвишена. Дневната доза захар не се отчита само при броенето на лъжици захар, поставени в чая ​​или кафето, а включва и набавена от сладки напитки, сладкиши, брашно и сладкарски изделия, пакетирани сокове.

Тази захар ви кара да искате да ядете повече и по-сладко, защото тялото трябва да се придържа към същото ниво на захар в кръвта. Ако ядете нещо сладко, нивото на захарта ви ще скочи и гладът ви ще изчезне, и когато стане време за обяд, тялото вече не иска нито риба, нито яйца, нито месо, нито зеленчуци.

Тази захар, която попадне в тялото ви, отива в талията, страните, бедрата и се отлага под формата на мастни гънки.

Как да се справим с емоционалния глад

Като начало трябва да се разбере, че задоволяването на глада със сладки храни не е вариант. След известно време няма да има значение за вас, защото захарта няма да реши проблема със стреса и трябва постепенно да лишавате тялото от способността да консумира сладкиши, докато вече не зависи от захарта.

За да си помогнете, трябва да ядете повече храни, богати на протеини, особено за закуска. Нека това да бъде извара, няколко твърдо сварени яйца, бекон, бъркани яйца. Плюс това е препоръчително да добавите пълнозърнест хляб и плодове. Постепенно ще се убедите, че подобни здравословни закуски ще ви лишат от желанието да ядете сладки храни сутрин, а впоследствие и през целия ден.

Ако все пак искате сладки изделия, не се поддавайте на провокации, а заситете глада с храна, богата на протеини. Яжте чаша извара или две варени яйца. Вечеряйте чисто месо или риба със зеленчуци, млечни продукти, плодове. Тази здравословна лека храна ще ви помогне да не изпитвате желание да ядете сладкиши и ще поддържа нормално нивото на захар.

Чиста вода

Изтрийте сладката сода и всички „леки“ напитки от менюто. Те нямат полезни ефекти, само провокират желанието за сладкиши, а когато се консумират, захарта се покачва. Жаждата трябва да се утоли с прясна, обикновена, студена вода, защото тя най-добре насища организма.

Научете се да различавате лъжливия глад от истинския, съветва МедКонсулт.бг, защото това знание ще ви помогне и в битката с излишните мазнини.