fbpx

Защо да консумирате тиква

04 / 11 / 2020
Написана от

Тиквата произхожда от Америка и според различни оценки употребата й е започнала още през 2000 г. пр. Н. Е. Тя е била важна съставка в диетата на индианците, а първите заселници по бреговете на Америка с нейна помощ са избегнали глада. Широкото използване на зеленчука от индианците произтича не само от нарастващия комфорт, но и от хранителните стойности и ползите за здравето, които тя осигурява.

Хранителни стойности на тиквата

Тя е богата на диетични фибри и антиоксиданти, протеини, различни витамини (главно от група А) и различни минерали. Освен това съдържа също: 

  • аминокиселини; 
  • цинк;
  • желязо;
  • витамини от група В; 
  • ненаситени мастни киселини. 

По отношение на калоричността, в 100 грама варена тиква има 88% въглехидрати, 3% мазнини и 9% протеини, информира МедКонсулт.бг.

За какви състояния са подходящи тиквените семки 

Те се препоръчват при състояния на анемия, астма и са подходящи за консумация от кърмещи и бременни жени. Освен това тиквените семки също са полезни за укрепване и подобряване на паметта и се считат за естествено лечение срещу глисти.

Ползи за здравето от тиквата

Цинк

Той е важен минерал, който се намира в почти всяка клетка на организма, насърчава активността на ензимите в тялото и по този начин позволява възникването на различни химични процеси в човешкото тяло. Тиквата има високо съдържание на цинк, което укрепва имунната система, помага за зарастване на рани и участва в обновяването на генетичния материал в организма. Освен всичко друго, цинкът укрепва косата и ноктите.

Ненаситени мастни киселини 

За разлика от наситените мазнини, ненаситените се разграждат по-лесно и е по-малко вероятно да се натрупват в кръвоносните съдове. Зеленчукът е богат на ненаситени мастни киселини, което спомага за понижаването на холестерола и за балансирането на хормоналната система.

Подкрепя храносмилателната система

Оранжево-жълтият цвят на кората показва високите количества каротиноиди, бета каротин и лутеин. Тези три компонента са антиоксиданти, които са особено важни за здравето на храносмилателната и зрителната система. Следователно, хората, страдащи от болест на Crohn, колит или гастрит трябва да ядат тиква, разбра MedConsult.bg.

Отслабване

Едно от предизвикателствата на съвременния човек е отслабването. Почти всеки мисли за теглото си и се интересува от загуба на килограм или два. Едно от значителните предимства на тиквата е ниската калоричност - сто грама съдържат по-малко от тридесет калории, относително малко количество, което е значително предимство за зеленчук, който може да бъде основна суровина в пайове и супи.

Богатият вкус на тиквата ще обогати ястията, а ниската калорична стойност ще ви позволи да ядете ястието без твърде много угризения.