fbpx

Правите упражнения, но защо не отслабвате

18 / 01 / 2021
Написана от

Започнали сте да спортувате редовно, но килограмите не намаляват. Но каква е причината? Фитнес инструкторите и диетолозите смятат, че хората допускат няколко грешки, които им пречат да получават удовлетворение от упражненията и това не води до желаните резултати.

Грешка номер 1: Не възприемайте тялото си като враг

Може би когато се погледнете в огледалото обръщате внимание само на това, което не ви харесва и от какво искате да промените или премахнете, независимо дали става дума за пълни бедра, белег на ръцете или изтощена коса. Но ако се борите срещу тялото си, то ще се защити. Ако го претоварите във фитнеса, ядете нездравословна храна или не му осигурявате ползотворна почивка, то едва ли ще бъде здраво и във форма, споделя MedConsult.bg.

Повечето хора, които са успели да загубят излишни килограми и да променят начина си на живот, са започнали, като са искали на първо място да поддържат тялото си здраво. Опитайте се да не следите теглото си за известно време и спрете да съдите по това как изглеждате. Помислете дали се чувствате добре. Намерете храни, които едновременно са здравословни и ви харесват. Разберете всъщност какво количество храна и калории трябва да приемате. Започнете да правите упражнения, които ви доставят удоволствие и се отразяват добре на тялото и ума ви. И знайте, че само когато се чувствате добре, ще изглеждате добре, без значение колко тежите.

Грешка номер 2: Прекалено се влияете от социалните мрежи

Социалните мрежи се превърнаха в огромна платформа, къде хората демонстрират постижения и добро здраве. Те също така непряко ви казват как трябва да изглежда тялото ви. Но защо бихте искали да имате същото тяло като всички останали? И сигурни ли сте, че това, което виждате в социалните мрежи - независимо дали е диета или упражнения - ще ви подхожда?

Бъдете сигурни че, дори и да правите същото като вашите идоли в Instagram, едва ли ще постигнете такива резултати. И още нещо - ако не вземате решения относно това, което ви подхожда или работи добре, има голям шанс да не успеете да оцелеете при този начин на живот. 

Грешка номер 3: Поставяте си цели, които в момента нямат смисъл за вас

Много хора си поставят твърде радикални или общи цели. „Ще загубя двадесет килограма, ще спра да ям сладкиши, всичко ще бъде различно от утре.“ Тогава не е чудно, че след няколко дни те знаят, че това няма да продължи дълго и, че по този начин само се измъчват. Треньорите споделят, че промените трябва да се въвеждат постепенно, информира МедКонсулт.бг.

Винаги намирайте конкретна цел, която искате да постигнете, както и причина. Например: 

  • Искате да започнете да бягате, защото преди това ви е доставило удоволствие или защото винаги сте имали желание да участвате в маратон;
  • Или смятате три дни в седмицата да закусвате плодове, защото знаете колко полезни за организма и тялото са те.

Такива цели се се постигат по-лесно и радостта от изпълнението им всъщност е най-добрата мотивация.