fbpx

7 съвета как да започнете да живеете по-здравословно без големи промени

05 / 05 / 2021
Написана от

От време на време на всеки от нас му хрумва, че би било добре да започне да живее по-здравословно: да промени диетата си, да се движи повече, да се откаже от пушенето и много други. Но през повечето време сме обезсърчени, че някои от тези задачи са твърде трудни за изпълнение. Но всъщност е необходимо много малко, за да се направят някои иначе важни промени. 

Не пропускайте закуската

Пълнозърнест хляб, яйца, овесени ядки с плодове са подходящи за консумация сутрин. Ако не сте свикнали да се храните сутрин, то тогава се опитайте да започнете с малки порции, като например:

  • парче плод;
  • мюсли с кисело мляко;
  • овесени ядки с мед и ядки;
  • здравословен сандвич. 

Според диетолози от Харвардския университет, дори не е нужно да се притеснявате за богата на протеини закуска, като яйца и зеленчуци. Те обаче предупреждават да се внимава с индустриално преработените въглехидрати в някои сладки зърнени храни или сладкиши, които водят до рязко покачване на кръвната захар и нивата на инсулин и дават на тялото сигнал за складиране на мазнини.

Пропускайте едно нездравословно хранене всеки ден 

Според специалистите отказа от консумацията на поне една нездравословна храна на ден може да ви помогне да промените живота си. Не е необходимо да спазвате строга диета, да претегляте храната, да броите калориите или да контролирате всяка хапка, а само да пропуснете един нездравословен “деликатес”.

Пийте повече вода

Започвайте деня си с чаша хладка вода с мед и лимонов сок. Пийте тази напитка поне 20-30 минути преди закуска. Меденият сок с лимонена киселина детоксикира тялото. Ако пиете чаша вода преди всяко едно хранене, няма да сте толкова гладни и ще ядете по-малко количество храна, споделя МедКонсулт.бг.

Заменете захарта с мед, като започнете от чая и кафето

Заменете бялата рафинирана захар с качествен мед. Можете да го използвате за подслаждане както на чая, така и на кафето. Ако имате сладък вкус в устата след хранене, можете да вземете чаена лъжичка мед. Това ще стимулира храносмилането и ще прогони сладкия вкус.

Вземете още стайни растения

Има все повече доказателства, че растенията имат положителен ефект върху физическото и психическото здраве. Затова можете да използвате стайните растения като естествени овлажнители и освежители на въздуха. Освен всичко друго, растенията:

  • свеждат до минимум алергиите;
  • пречистват въздуха;
  • доставят енергия;
  • помагат за концентрация; 
  • повишават концентрацията на ендорфин; 
  • намаляват стреса.

Започнете да се къпете с по-студена вода

Студеният душ е много полезен за здравето на нашето тяло - той укрепва имунната система, хидратира тялото и стимулира ума. Важно е да започнете да понижавате температурата на водата постепенно. Чувствайте се свободни първо да се измиете с топла вода и след това да намалите градусите на водата. Можете също така да редувате топла и студена вода няколко пъти по време на душа, информира MedConsult.bg.

Приберете мобилния си телефон час преди лягане

Осветеният дисплей на вашия телефон или телевизор дава на сигнал на мозъка “да остане буден и, че все още не е време за сън”. По този начин проблемът със заспиването има отрицателно въздействие върху продължителността на съня, затова е добре да не използвате мобилния си телефон преди лягане, а вместо това да отворите книга. Използването на телефона или гледането на телевизия преди лягане причинява безсъние, главоболие, болки във врата и гърба, болки в очите и влошава качеството на съня.