fbpx

Три по-различни начина да живеете една идея по-здравословно

25 / 10 / 2017
Написана от Илияна Симеонова

Представяме ви три по-рядко срещани и не толкова обсъждани навика, които биха променили начина ви на живот и биха го отвели в полoжителна за тялото и душата ви посока. Долните предложения нямат за цел да изключват общоприетите правила като задължителна закуска, спортуване или ограничаване на захарните и тестени изделия. За тях всички знаем, че категорично са заслужили признанието си и трябва да бъдат превърнати в част от живота ни. Ето и още три предложения, които ще работят за вас, ще ви дават енергия и чувство за пълноценност в случай, че ги превърнете в навици.

Събуждайте се половин час по-рано от обикновено.

По-ранното ставане ще ви даде време да се разбудите бавно и спокойно, да подредите деня си и да обмислите нещата, които ви предстоят. Важно е при ставането от леглото да свалите първо единия си крак, след това другия докато достигнете седнало положение и чак след това да се изправите. Това е правилният начин, по който организмът не се стресира. Ако имате възможност да отделите между десет и петнадесет минути за разтягане би било чудесно. Тишината и спокойствието, съчетани с лека гимнастика, ще ви помогнат да активирате тялото си физически и да го подготвите за предстоящия ден, а времето прекарано в тези упражнения ще ви помогне да се настроите положително за деня. Преди да консумирате каквото и да е , изпийте поне една чаша вода. Тук вариантите са много- топла, топла с лимон, топла с джинджифил, леко студена, за да шокира тялото- истината е, че ползите от тези комбинации са безпорни, но не всеки успява да ги превърне в навик поради специфичния им вкус. Нашият съвет е – открийте варианта, който не ви е неприятен, нека той задължително включва прием на поне 300 мл вода. Тя ще помогне на организма да активира отново всички забавени процеси, ще възвърне скоростта на работа на метаболизма ви и ще събуди тялото ви. Закуската, разбира се, е задължителна – в оптималния случай тя е предшествана от лъжица мощен метаболитен активатор / например джинджифил с мед и лимон /, а кафето идва чак след нея. Повече за избора на правилна закуска и неговото значение можете да видите тук / линк/ . Знаем, че ставането по-рано е трудно и мъчително за много хора, но е научно доказано, че най-успешните сред нас стават рано – за да прекарат няколко интимни минути с мислите си, да обмислят нещата и да заредят тялото си с необходимата му за покоряване на върхове енергия. И не забравяйте, за изграждането на всеки навик са необходими само 21 дни- нито повече, нито по-малко!

Преоткрийте вкусовете на здравословните избори

Повечето от нас приемат здравословното хранене като измъчено лишение от пържено, алкохол, сладки неща и всички останали храни, които носят удоволствие не само на тялото, но и на душата ни. Да, наистина, тези храни и напитки пречат на поддържането на здравословно тегло и в дългосрочен план вредят на организма ни. Факт, който никой не оспорва. Но, ще кажете, тези храни са толкова вкусни и просто ме изкушават, не мога да им устоя или да спра да ги ям. Ключът към решението на този въпрос е много прост и той се намира в една от може би най-съкровените истини на живота – ако искаш да промениш нещо, промени гледната си точка. В нашия случай тя се изразява с преоткриването на вкусовете на полезните храни, те са ни дадени от природата и съдържат себе си в нея. Всеки сезон носи редица пресни плодове и зеленчуци, на които можем да се наслаждаваме само няколко месеца. Не ги ли прави това извънредно изкусителни? Преработените храни, от друга страна, остават еднакви през цялата година и са пълни с вещества, изкуствено стимулиращи ни да посягаме към тях и да искаме все по-големи количества. Замислете се – кое е по-добре за вас и за тялото ви- да се насладите на ароматна печена тиква с канела, мед и орехи в слънчев есенен ден, на огромна плодова салата от портокали, мандарини и грейпфрут в една ледено студена неделя, на ароматна купичка ягоди и набрани директно от цъфналите дървета череши и на добре охладен резен диня на плажа или винаги на опаковка шоколадови бисквити. Последните имат еднакъв вкус и никаква хранителна стойност за вас през всички 365 дни, а даровете на земята съдържат в себе си всичко, от което организмът ви се нуждае в даден период. Единственото, което трябва да направите е да оцените природните дадености и техните вкусове. Тогава, когато те станат предпочитан и оценен от вас избор, носещ ви наслада, ще спрете да чувствате, че се лишавате от сладкото, например, в името на по-здравословното хранене.

Намерете здравословните заместители на вредните храни

В началото може да бъде трудно да отвикнете от добрепознатите и любими вкусове, но премахването на някои добавки към ястията и замяната на някои продукти с техните здравословни заместители е доста лесна и ни позволява да не се лишаваме от любимите си ястия. Ето няколко примера за алтернативни варианти, които ще дадат на тялото ни повече полезни вещества и в същото време няма да променят значително вкуса на храната, с която сме свикнали:

  • Киноа вместо фиде в любимата домашна пилешка супа;
  • Пълнозърнест хляб вместо бял хляб;
  • Стевия вместо захар в домашните сладкиши;
  • Картоф вместо сметана в крем супата/ за достатъчно сгъстяване;
  • Филийки от тиквичка вместо филийки хляб за любимите принцеси;
  • Нискомаслена извара вместо краве сирене в плънки за различни ястия;
  • Чаша бяло вино вместо друг вид алкохол или коктейл;

Това са само малка част от възможностите, с които няма да се лишите от удоволствието на храната, но значително ще намалите броя на калориите и излишните мазнини и въглехидрати, които се съдържат в нея.
В заключение бихме искали да кажем, че е неправилно да се живее с убеждението, че да живееш здравословно означава да спираш себе си от щастлив и желан живот. Напротив, когато превърнеш изпълнението на правилните навици в мигове на удоволствие, храниш не само тялото си, но и емоционалната си същност.

 

Нощ на учените