fbpx

Седемте златни правила на здравословния начин на живот

03 / 11 / 2017
Написана от Илияна Симеонова

Да живееш с отношение към тялото и към духа си не означава да избереш пътя на безкрайните лишения и мъчителните часове тренировки. Добрата храна и движението са неотделима част от здравословния начин на живот, но пред тях и пред всичко останало стои нагласата ни към избора да започнем да уважаваме тялото си. Повече за психологическата страна на решението да започнем да водим здравословен начин на живот вижте тук.

В следващите редове ви представяме седемте златни правила, които се превръщат в навици на всеки, грижещ се и работещ за тялото си. Те могат да бъдат и отправни точки за всеки, застанал на старта на това пътуване.

Балансирано хранене

Тук не става дума за диети, тежки хранителни режими, стриктни правила и часове на хранене. Балансираното хранене е онова, което дава на организма достатъчно количество хранителни вещества, не го лишава, нито води до преяждане и тежест. С други думи, балансираното хранене означава дисциплина и контрол към храната, нейния вид, количество и хранителна стойност.

Движение

Едва ли е необходимо да убеждаваме някого във факта, че физическата активност е абсолютно необходима ако искаме да имаме здраво тяло. В днешно време възможностите са много, изберете тази, която наистина ви доставя удоволствие и работи за вас. Не се колебайте да опитате всички варианти докато откриете този, който ви харесва и можете да впишете в графика с дневните си задължения.

Качествен сън

Възстановяването на организма е изключително важно за тялото ви, за прогреса ви и за метаболизма ви. Не го подценявайте и не се лишавайте от него. 7-8 часа сън на денонощие са оптималния вариант, чрез който тялото ще бъде заредено с енергия, а нивата на хормоните ще бъдат поддържани в разумни граници. Повече за съня и неговата роля прочетете тук / линк/.

Разумни избори

Често дамите прибягват до много резки режими и диети, които шокират организма, забавят метаболизма и водят до нарушаване функцията на различни органи и до редица проблеми. Съществува и другата крайност - прекаленото вманиачаване в тренировъчния режим, претоварването и дългите лишения, които са в състояние да нарушат и най-здравата психика. Бъдете разумни в действията и изборите си- грижете се за тялото си, тренирайте и се хранете правилно, но преди да започнете тази надпревара със себе си, помислете. Крайностите никога не водят до нищо хубаво, килограмите, загубени след мъчително гладуване, често се връщат с бонус, а плочките изчезват само няколко месеца след спирането на строгия режим и силовите тренировки. Преди да стартирате, осъзнайте до къде искате да стигнете, защо и с цената на какво.

Добра информираност

Мнозина от нас твърдят и вярват, че водят здравословен начин на живот, но всъщност знаят много малко за начините, по които функционира организмът ни. В много случаи не осъзнаваме колко калории сме погълнали и смятаме, че изкачването на стълбите на блока е гарантирало необходимата физическа активност за деня. Уви, това не е точно така. Стремете се да приготвяте храната си вкъщи – така намалявате риска от неосъзнато поглъщане на излишни калории и знаете какво точно ядете. Движете се колкото се може повече докато вършите ежедневните си задачи, но и потърсете зала, стадион или просто се снабдете с постелка у дома. Четете за продуктите, които използвате, за техните хранителни стойности, за влиянието на различните външни фактори като стрес върху тялото си. Самоусъвършенствайте се в знанията си.

Живот без стрес

Несъмнено стресът оказва негативно влияние върху организма ни, често той води до напълняване или проваля усилията ни да отслабнем. Знаем, че той е част от ежедневието ни и трудно бихме могли да се справим с него. Стремете се да постигнете вътрешен мир със себе си- това наистина е постижение, което в днешно време се нарича „новият успех“. Веднъж балансирали емоциите си, трудно ще позволявате на обстоятелствата да ви влияят. Контролирайте нагласите си спрямо работата, задръстването сутрин, високите данъци и шумните съседи и ще усетите как настроението ви зависи от вас, а не от външния свят. Процесът на контрол върху реакциите ни към околността и нейните фактори е дълъг и труден и изисква усилия, но, повярвайте, заслужават си.

Дисциплинираност и постоянство

Здравословният начин на живот не продължава няколко седмици и не спира, когато достигнете желаните килограми, възстановите се от някаква болест или извадите плочките на корема си. Да живееш правилно и да обичаш тялото си е избор, който променя живота ти – той е безсрочен и не приключва. Постоянството и дисциплината са ключови за постигането на успех във всяка сфера от живота, тук те отново господстват с пълна сила.

Здравословният начин на живот е решение, което не е тъждествено на лишение, диета и задължение. То е осъзнат и избран начин да живеем дните си, наслаждавайки се на начина, по който го правим и на факта, че се грижим за себе си по най-добрия възможен за нас начин.

Нощ на учените