Израелски учени са на път да открият лекарсвто срещу рак

07 / 02 / 2019
Написана от MedConsult

Израелски учени обявиха, че са на път да открият лекарство рещу рак

Специалистът д-р Дан Аридон от изследователската компания AEBi вярва, че догодина ще се прилага пълно лечение срещу злокачествените заболявания. Това съобщиха от The Jerusalem Post.

"Нашето лечение ще е ефективно още от първия ден, то ще продължава само няколко седмици и ще има минимални или никакви странични ефекти. Стойността на лечението ще е доста по-евтина от другите процедури на пазара", споделят учените. Tова научи Medconsult.

Лекарството MuTaTo (multi-target toxin, многоцелеви токсин) използва комбинация от антиракови пептиди и токсин, който целенасочено убива раковите клетки

Именно комбинираните пептиди позволяват окончателното унищожаване на раковите клетки и не допускат тяхната мутация и развитието на лекарствена резистентност, пишат в "По-здрави днес".

Лечението с MuTaTo ще бъде индивидуално, информира Medconsult. Процедурата ще е следната:

• На всеки пациент ще бъде правена биопсия;
  • За всеки пациент ще се подготвя специално лечебен коктейл.

В настоящия момент учените са приключили първия стадий от изследователския експеримент върху мишки. Те успели да блокират ръста на човешките ракови клетки без да допуснат страничен ефект за здравите клетки.

Лекарството се намира на прага на клиничните изпитания, за които ще са необходими няколко години. Но учените са уверени, че резултатите им са последователни и възпроизводими и срокът за поява на лечението ще е по-кратък.