fbpx

Спорт по време на бременност

07 / 10 / 2019
Написана от MedConsult

Много жени, на които им предстои да станат майки живеят в заблудата,че по време на бременността главно трябва да релаксират, да спят по много и да се хранят обилно, за да бъде здраво бебето им. Истината обаче е, че активното спортуване по време на този период не вреди на плода, а тъкмо обратното-развива го по-добре и увеличава жизнеността му.

С настоящия материал medconsult.bg ще ви даде основни насоки по темата.

Защо спорта по време на бременност е полезен

Спортуването в разумни количество вече не е мит, а е препоръчителен и това потвърждават и много лекари. Ако една бременна жена тренира всеки ден, или поне два пъти седмично, ще поддържа нужния тонус на матката, болките в кръста ще намалеят, задържането на течности няма да е толкова осезаемо и теглото няма да се покачи внезапно. Всички тези плюсове са доста примамливи, нали? Съществува и твърдение, че благодарение на спорта значително намалява вероятносттa от възникването на диабет и следродилна депресия.

Кой спорт е най-подходящ

Всички знаем, че периода на бременност никак не е лек за една жена и трябва да се вземе предвид значителната промяна в хормоните, теглото и общото психическо и физическо състояние. Затова най-подходящите упражнения за бременни са кардио упражненията. Те подобряват издръжливостта на организма, което от своя страна предразполага към по-спокойна и лека бременност.

Препоръчително е в началото да се тренират и коремните мускули, но не и след 20-та гестационна седмица. Коремните преси са отличен избор през ранния етап на бременността. След това е по-добре да се откажете от тях.
Вдигането на тежести е абсолютно забранено дори в ранната фаза на бременността, тъй като подобен тип натоварване може да предизвика прекомерна умора и да навреди на нормалното развитие на плода.

Доколко можем да се натоварваме по време на бременността

Нивото на натоварване зависи много от общото физическо състояние на жената преди да забременее, липсата или наличието на хронична умора, наднормено тегло, прекомерна консумация на вредни храни и алкохол и др.

Бъдещите майки, които са били активно спортуващи преди това, могат без проблем да продължат с някои основни спортни занимания като:

  • водна аеробика;
  • бързо ходене;
  • плуване;
  • волейбол.

Не е препоръчително обаче да се насочвате към прекалено екстремни натоварвания. Добрата новина е, че вече в много спортни центрове се организират специални групи за бременни жени, в които спортът се практикува в по-облекчен вариант.