fbpx

Добра фигура след 40

29 / 11 / 2019
Написана от MedConsult

Промени в периода на средната възраст се случват и при мъжете, и при жените. Разликата е, че при мъжете обикновено тези промени не са видими, докато при дамите – те се забелязват във външния вид. След 40-те тенденциозно има промяна както в теглото, така и в цялостния силует. Например, натрупват се мазнини на места, на които до този момент не е ималo.

Какви са причините

Съществуват редица причини за промяната във външния вид на дамите след 40 годишна възраст, но най-разпространените са:

  • заседнал начин на живот;
  • променящият се организъм;
  • мускулите отслабват;
  • образуват се мастни натрупвания.

Получава се кръговрат, защото колкото по-малко мускулна маса притежаваме, толкова по-малко енергия изразходваме. Храните, които консумираме, бързо се превръщат в запаси от мазнина. Така можем да запазим теглото си, тъй като мазнините са в пъти по-леки от мускулите, но обемът да се увеличи визуално. Тези факти плюс забавянето на метаболизма водят до няколко размера нагоре в облеклото.

Стресът също е основен фактор при покачването на килограми. Това обикновено е възрастта, в която хората се отдават на кариерата си. Постиженията в работен план водят и до по-обширни отговорности. Често след края на работния ден хората са толкова изтощени, че единственото място, на което искат да бъдат, е на дивана пред телевизора. Това обаче не води до разтоварване и почивка, обратното - стресът се увеличава. Нивото на хормона кортизол расте, а правопропорционално и мастните клетки. Лесно е да кажем, че не зависи от нас. Но това не опира единствено до външния вид, то е пагубно за здравето ни.

Защо физическата активност е от особено значение

Диетите не са достатъчно ефективни в този случай заради забавения метаболизъм. Решение на проблема е физическата активност. През делничните дни е достатъчно да отделяме само по един час за кардио дейности - каране на колело, плуване или разходки. Това води до подобряване на сърдечната дейност и разбира се до по-стегната фигура.

Повече мускулна маса води до по-добри резултати. Фитнесът е достатъчен два пъти седмично. Важно е да има повече повторения на упражненията, например 10-15 на серия. Работата се отплаща бързо – ще ви направи издържливи, ще се увеличи мускулната маса, което ще подобри изцяло структурата на тялото. Така не само ще подобрите тонуса и здравето си, но и ще се противопоставите на възрастта успешно.