fbpx

Как лесно да укрепите имунната система по време на епидемия

11 / 01 / 2021
Написана от

Епидемията от коронавирус отново е в разгара си и всеки се чуди как да се защити и подсили имунитета си. През зимата обаче ни очакват и заболявания като грип, бронхит и други респираторни заболявания. Как да укрепим имунитета възможно най-ефективно? Опитайте следните пет прости съвета, за да поддържате добро здраве.

Забравете преработените храни

Най-вероятно сте чували, че вие сте това, което ядете. И в някои отношения това е вярно, защото именно от храната тялото ни приема вещества, за да създаде нови клетки. Когато ядете некачествена храна, е ясно, че тялото ще се изгражда от некачествен материал. Консумацията на нездравословни храни нарушава естествените процеси в тялото ни и отслабва имунната система. Затова намалете до минимум консумацията на пакетирани храни, тъй като те обикновено съдържат значителни количества нездравословни мазнини и захари. А мазнините и захарите са силно възпалителни. Освен това тези храни често съдържат съставки, които причиняват хронично възпаление в организма, което отслабва имунната система и намалява способността на организма да се бори с инфекцията. 

Изборът на правилната храна е най-малкото, което можете да направите за вашето здраве. Яжте антиоксидантни суперхрани, които включват:

  • броколи; 
  • спанак; 
  • зеле;
  • чесън.

Като цяло, колкото разнообразни са цветовете на плодовете и зеленчуците, толкова повече антиоксиданти (вещества със защитни свойства за имунитет) съдържат те, споделя МедКонсулт.бг.

Не забравяйте да спортувате

Упражненията са свързани с по-добро здраве и по-силна имунна система в много проучвания. Леките до доста интензивни упражнения увеличават сърдечната честота и подобряват функцията на белите дробове. В резултат на това тялото ви изхвърля бактерии и вируси. По-бързото кръвообращение движи основната бойна сила на имунната система - антитела и бели кръвни клетки, които използват кръвта като основна транспортна система в тялото. Тъй като „транспортната система“ се ускорява, белите кръвни клетки могат да се борят по-бързо с потенциалните вируси. Редовните упражнения също намалява нивото на хормоните на стреса, които увреждат тялото и отслабват имунната система. В допълнение, имунният отговор се увеличава след тренировка, така че нахлуващите вируси и бактерии се неутрализират по-бързо и по-лесно. 

Спете достатъчно през нощта

Проучвания показват, че ако сте изложени на вируси, е по-вероятно да се разболеете, ако не осигурявате на организма си ползотворна почивка. Една от причините, поради които сънят е чудесна превенция срещу болести, е, че тялото ви произвежда вещества, наречени цитокини по време на сън. Те са насочени към инфекцията и възпалението и спомагат за създаването на по-добър имунен отговор. Без достатъчно сън тялото няма необходимите “инструменти” за изграждане на силна имунна система. Всъщност дори лошият сън може да намали ефективността на противогрипните ваксини. Ако имате проблеми със съня през нощта, опитайте да подремнете през деня за поне 30 минути, информира MedConsult.bg.

Бъдете възможно най-много сред природата

Сега, разбира се, може да бъде по- голямо предизвикателно да излезеш сред природата. Много от своя страна работят от вкъщи. Вероятно прекарвате повече време пред монитора, така че трябва да излезете и да бъдете в контакт с природата, за да може имунната ви система да получи необходимата подкрепа. Планирайте времето си навън, защото престоят сред природата ще укрепи имунната ви система - ако живеете в града, отидете в парка, ако живеете в провинцията, тогава ще ви е още по лесно да се разходите на чист въздух. Приберете съвременните технологии и прекарайте няколко часа навън. Дори няма да забележите, кога сте изминали пет километра. Освен това престоят навън ще подобри устойчивостта и ще ви предпази от настинки и грип.