fbpx

6 златни съвета за укрепване на мозъка

12 / 03 / 2021
Написана от

Проведени са безброй проучвания, за да се разбере по какви начини нашите мозъчни функции могат да бъдат подобрени и как да се предпазим от естествените процеси на стареене и от различни заболявания като болестта на Алцхаймер и деменцията.

С напредването на възрастта тялото ни претърпява неизбежни процеси на стареене, включително тези, които засягат мозъка.

Какво трябва да направим, за да запазим и засилим яснотата на мозъка си? Има ли действия, които могат да ни помогнат да подобрим мозъчната си функция? МедКонсулт.бг ще потърси отговорите, които ви интересуват.

Какви общи симптоми, свързани с мозъка се проявяват, когато остареем 

  • намалена способност за учене и усвояване;
  • намалена способност за организиране и съхраняване на паметта;
  • понижаване на способността за фокусиране върху едно нещо, когато наоколо има повече стимули;
  • трудно запомняне или спомняне на имена.

Как да се погрижите за състоянието на мозъка си 

1. Правилно хранене

Балансираното хранене, което се базира на зеленчуци и риба, може да помогне за поддържането на човешкото тяло и мозък. Препоръчително е също хората да се подлагат на редовни кръвни изследвания, за да може да се открие навреме, ако е налице недостиг на витамини или минерали.

2. Поддържане на социални връзки

Както връзките с други хора помагат на мозъка да се развива когнитивно и емоционално, така и те ще помогнат да поддържаме здравето му.

Установено е, че е важно да се поддържа активен социален живот, тъй като затварянето и изолацията са свързани с физическо и психическо влошаване и дори деменция.

3. Физическа активност

Многобройни проучвания са показали извън всякакво съмнение, че упражненията, особено аеробиката, също запазват мозъка ни и забавят процесите, причиняващи различни заболявания, които могат да се развият в него с напредването на възрастта.

Упражнявайте се на всяка възраст, съобразявайки нивото на трудност с вашите възможности.

4. Избягвайте непрекъснат стрес

Стресът е неразделна част от живота, но когато стане редовна част, той вече може да увреди мозъка и паметта, научи MedConsult.bg.

Непрекъснатият стрес може да ни причини депресия и тревожност, които от своя страна причиняват проблеми с паметта. Затова се препоръчва да се намери време за релаксиращи дейности, които облекчават умственото натоварване като медитация.

5. Осигуряване на качествен сън

Когато спим добре през нощта, целият ни ден изглежда различно.

Вярно е, че има периоди, които “държат” съня далеч от очите ни по различни причини, но трябва да се стремим към възможно най-качествен сън, защото той ни влияе психически и когнитивно. Например поддържането на стаята в тъмнина, тишина и приятна температура може да помогне.

6. Изпълнение на мозъчни упражнения

Мозъкът е точно като мускул и колкото повече го тренираме, толкова по-развит ще бъде той.

Мозъчните упражнения са много важни за спиране на стареенето и поддържане на здравето му.

Независимо дали става въпрос за изучаване на нов език, танци, любопитни факти или друго когнитивно обучение - ние трябва да се погрижим да упражняваме мозъка през целия си живот и да продължим да го предизвикваме, особено в по-напреднала възраст.