fbpx

Пет грешки, които допускаме през уикенда, влияещи негативно на работната седмица

18 / 08 / 2021
Написана от

Всеки от нас чака с нетърпение уикенда, за да се отпуснем, да се отърсим от работните задължения и да прекараме повече време със семейството и приятелите. Но нещата, които правим през почивните дни могат да повлияят на протичането на работната седмица. Какви грешки допускаме и на какво да обърнем внимание?

Грешка №1: Прекаляваме със съня

Експертите посочват, че отклонението от нормалния сън всъщност може да навреди. Ставането приблизително по едно и също време помага за настройването на нашия вътрешен часовник, споделя МедКонсулт.бг.

Докато спим до по-късно през уикенда, на следващата нощ е по-трудно да заспим, просто защото не са минали достатъчно часове, за да може тялото да се почувства уморено.

Скорошно проучване е потвърдило, че хората, които не спят много през работната седмица, но компенсират това през уикендите, живеят толкова дълго, колкото тези, които се радват на добър сън всеки ден.

Грешка №2: Липса на хидратация

Постоянната хидратация, играе огромна роля за човешкото здраве. Редовното пиене на вода - дори и да не сме жадни - ще ни осигури достатъчна хидратация през целия ден. Всеки от нас трябва да започва деня с чаша вода и винаги да има под ръка бутилка с любимата напитка.

За да подобрим вкуса на водата, може да добавим мента, резенчета краставица, лимон или някои от цитрусовите плодове.

Грешка № 3: Загуба на отговорност

Лесно е да следваме установените правила и да изпълняваме задълженията си през работната седмица. През уикенда обаче “бариерите падат” и често не правим нищо друго освен да лежим в леглото, като се опитваме да си починем максимално. След такъв период ни е трудно да преминем към забързаното ежедневие.

Грешка No 4: Не се подготвяме за работната седмица

Трябва наистина да се отпуснем през уикенда, но истината е, че ако оставим всичките си притеснения за понеделник сутринта, ще ни бъде по-трудно да се справим. Затова трябва да се научим поне частично да се подготвяме за следващата седмица. Например:

  • предварително да подготвим списък за пазаруване;
  • да разгледаме задачите си за седмицата, за да знаем какво ни очаква;
  • да определим кой с какво ще помага за работата вкъщи.

По този начин ще улесните забързаните дни, които иначе са управлявани от дезорганизация и стрес, информира MedConsult.bg.

Грешка No 5: Прекарваме целия уикенд у дома

Експертите съветват да излезем навън и да черпим енергия от слънцето. Много подходящо е да се разхождаме сутрин след събуждане.

Ярката светлина подсказва на мозъка, че е време да се събуди. Прекарването на време на открито има всякакви ползи за здравето, включително кара хората да се чувстват спокойни и дори да спят по-добре.