fbpx

Как да се настроите положително за нов ден и да спрете стреса

30 / 08 / 2021
Написана от

Някои периоди от живота са по-трудни от други. Не е чудно, че понякога дори не искате да ставате от леглото под тежестта на стреса. Специалистите по психично здраве също изпадат в подобни състояние. Какви съвети дават те за справянето със стреса, разберете на МедКонсулт.бг.

Разходката на чист въздух ще намали стреса

Прекарването на време на открито има дълбоко успокояващи и повдигащи настроението ефекти. Когато се събудите сутрин, вземете кучето и отидете на разходка с него. Ако нямате домашен любимец, отворете прозореца и позволете на свежия въздух да навлезе в стаята или излезте на двора да изпиете чаша ароматно кафе. Така ще започнете деня си с дейност, която обичате да правите и ще прочистите главата си.

Можете също така да се насладите на разходката с любимия човек или да слушате музика.

Записвайте задачите си за деня, за да не сте под стрес, че ще забравите нещо

Когато ви очаква труден ден, записвайте какви задължения ви очакват. Това ще ви е от полза, за да организирате мислите си и да определите, които са с приоритет. Освен това няма да забравите нищо.

Дневниците също могат да действат като начин за релаксация. В допълнение, редовното писане осигурява усещане за рутина, което може да помогне за облекчаване на безпокойството и стреса.

Успокойте дишането си

Дълбокото дишане може да успокои дъха, сърдечната честота и като цяло да предизвика психическо благополучие. 

Как да го направите?

  • стиснете двете ноздри с палеца и показалеца и задръжте дъха си за четири секунди;
  • отпуснете дясната ноздра и вдишайте за 4 секунди;
  • след това издишайте въздуха през десния отвор за 4 секунди;
  • запушете отново двете ноздри и задръжте дъха си за 4 секунди;
  • отпуснете лявата ноздра и вдишайте за четири секунди и след това издишайте;
  • повтаряйте тези стъпки в продължение на пет минути.

Гушкане в леглото

След като чуете алармата не бързайте да станете от леглото, а се сгушете. Няма значение дали с партньор, домашен любимец или меко одеяло. Гушкането помага за отпускане на нервната система и намалява стреса, разбра MedConsult.bg.

В допълнение, гушкането освобождава ендорфини - известни като хормони на щастието, които помагат за намаляване на тревожността и предизвикват приятни чувства.

Не се фокусирайте върху причината за стреса, а върху настоящия момент 

Когато се събудите стресирани, опитайте да се отървете от отрицателните мисли и напрежението от това, което ви очаква този ден и откраднете 10 минути само за себе си. Фокусирайте се върху миризмата на кафето или мелодията и текста на любимата ви песен. Благодарение на това ще се откъснете от причините за стрес, ще “изчистите” главата си, като по този начин ще разрешат проблемите си по-лесно.