fbpx

12 нискокалорични храни, които ще ви заситят

06 / 02 / 2020
Написана от Линда Стоянова

Един от минусите на някои диети за отслабване е факта, че може да изпитвате силен апетит по време на хранене, а другият фактор, който затруднява спазването им, е постояннят глад. За щастие, има храни с висока хранителна стойност, които съдържат малко калории. Medconsult.bg ви представя някои от тях:

Мюсли

Отличен избор, при спазване на режим за отслабване: не само, че има малко калории, но е богато на фибри и много засищащо. В половин чаша мюсли се съдържат само 150 калории, а същевременно повече от 5гр. протеин и почти 4гр. фибри. И протеините, и фибрите имат положителен ефект върху борбата с глада. Най-доброто време за консумиране на мюсли е сутринта, като гарантира засищане на организма в продължение на 4 часа.

Гръцко кисело мляко

То е източник на протеин, който създава чувство на ситост. 150гр. съдържат около 130 калории и 11гр. протеин. Гръцкото кисело мляко е сред най-предпочитаните, тъй като съдържа и малко захари, за разлика от много други кисело-млечни продукти на пазара.

Супа

Има няколко проучвания, които доказват, че супата има по-висок засищащ ефект от твърдите храни. Но внимавайте да не добавите прекалено много сирена или подправки към нея, защото по този начин калорийното й съдържание ще се повиши над допустимото.

Ягоди

Знаем, че те са истински съкровища особено заради антиоксидантите, които се съдържат в тях. В 150гр. ягоди се съдържат по-малко от 90 калории, а същевременно имат 3,6гр. фибри. Освен това те съдържат пектин - фибри, способни да забавят изпразването на стомаха.

Яйца

Яйцата с право се считат за един от най-засищащите продукти. Едно средно яйце има около 70 калории и 6 грама протеин, и това в комбинация с витамини и антиоксиданти.

Пуканки

Разбира се, говорим за пуканки, приготвени без мазнина и подправки. Те са изключително богати на фибри, което позволява по-лесното овладяване на глада. От друга страна, пуканките, приготвени с мазнини, които съдържат подсладители и консерванти, трябва да бъдат абсолютно изключени от вашето меню.

Чиа

Семената от чиа се считат за супер храна заради количеството витамини, протеини и антиоксиданти, които се съдържат в тях. 30 грама семена от чиа съдържат 140 калории, 4.4 грама протеин и близо 11гр. фибри. Тези семена са особено богати на разтворими фибри, способни да абсорбират течности, като по този начин предотвратяват подуването на стомаха.

Риба

Рибата е с високо съдържание на протеини и с ниско съдържание на калории. Както знаете, протеините имат силата да контролират глада.

Извара

Изварата е отличен избор за закуска: съдържа малко калории и много протеини.

Картофи

Често се считат за враг на диетите за отслабване, но в действителност, ако се приготвят по правилния начин, те са полезни и създават чувство за ситост. Много е важно да ги консумирате, без да ги белите, защото в обелките се съдържат най-много хранителни вещества и фибри.

Бяло месо

Белите меса, като пилешко и пуешко, съдържат малко калории и са богати на протеини. В комбинация със задушени зеленчуци или зелена салата, те могат да бъдат отличен избор за една лека, засищаща и здравословна вечеря.

Бобовите растения

Бобовите растения са храни, богати на полезни съставки, които имат благоприятно въздействие върху организма ни. Притежават забележително засищащ ефект.