fbpx

Болка в гърба и врата

21 / 03 / 2021
Написана от

Една година работа от дома и значителен спад в мобилността и физическата активност са оказали неблагоприятно влияние и мнозина страдат от болки в гърба и врата. 

Изминалата година премина по коренно различен начин, поради което се наложи да настъпят различни промени. Една от тях е да спрем да работим от офиса и да започнем да го правим от вкъщи. И чудо на чудесата, открихме, че имейлите продължават да се изпращат и получават, работните срещи продължават да се провеждат (на практика) и задачите са изпълнени. Но това има своите негативи, които при някои хора се появяват под формата на болки в гърба и врата.

Физиотерапевти споделят, че работата от вкъщи не се различава много от работата от офиса - седим много в офиса и седим много у дома. Но това, което се е променило значително през последната година, е, че хората излизат по-малко и са по-малко активни, което е повод за появата на болки в различни части на тялото, и включително гърба и врата, споделя MedConsult.bg.

От друга страна, много хора приемат COVID-19 като възможност да започнат да правят неща, които не са правили преди по отношение на упражненията. Важното в случая е упражненията да започнат да се правят постепенно, по отношение на разнообразие и интензивност, защото дори да започвате дейност, която сама по себе си е страхотно нещо, може да доведе до болка и нараняване. 

Несъмнено най-големият проблем с промяната на начина на живот през изминалата година, е, че хората не са напускали дома си и е имало рязък спад в нивото на ежедневната им активност. Препоръките за препоръчителността на упражненията за възрастните хора са поне два часа и половина седмично с умерена до висока интензивност. Те могат да бъдат разделени на няколко пъти седмично, но е важно да се постигне поне тази квота, разбра МедКонсулт.бг.

В същото време работата от дома се извършва при малко по-различни условия от офиса и много от нараняванията на гърба и врата са причинени поради неподходяща работна среда. Ако и вие чувствате, че наскоро гърбът ви е по-чувствителен или ако сте започнали да имате болки във врата, специалистите препоръчват да проверите и коригирате домашните условия, в които работите.

Какво е от значение, когато работим у дома

Важно е работната среда да се приспособи към тялото по отношение на удобството на седене, осветлението и е от голямо значение да не седите повече от 30-40 минути, без да се движите. На всеки половин час ставайте за да раздвижите цялото тяло, което разбира се, включва и гърба и врата. Важно е да се уверите, че:

  • екранът, пред който работите, е на нивото на очите, но не прекалено близо до тях;
  • има опора за предмишниците на масата или дръжките на стола;
  • краката не са във въздуха, а са поставени на пода или табуретка.

Как да се предпазите или да предотвратите болката в гърба и врата

Най-важното нещо, което можете да направите, за да подобрите здравето на гърба и врата и да облекчите болката, са физическите упражнения, казват физиотерапевтите. Всяко упражнение ще свърши работа, при условие че започнете постепенно с неговото изпълнение и бъдете редовни. Чрез провеждането на много проучвания е доказано, че упражненията са подходящи при болки в гърба и врата в дългосрочен план. Просто изберете нещо, което обичате и с удоволствие правите, тъй като това ще ви помогне с мотивацията и постоянството. 

Упражненията, освен че помагат при избягването на проблеми с врата и гърба, помагат за предотвратяване на заболявания, подобряване на настроението, увеличаване на мускулната маса, намаляване на риска от затлъстяване (което е фактор, допринасящ за много заболявания) и други. Но ако сте започнали някаква нова дейност и чувствате, че тя ви причинява болка, или ако сте пострадали по време на нейното изпълняване, недвусмислената препоръка на специалистите е да се консултирате с физиотерапевт, който може да помогне не само при лечението на болката, но и да адаптира прецизно дейността според вашите нужди.